خودرو

افزایش سهم تولید ملی از خودروهای داخلی

اقتصادنیوز: معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هدف گذاری و راهبرد وزارت صنعت،معدن در حوزه خودرو، طراحی و ساخت ۴۰ درصد محصولات مرتبط با خودروهای برقی و هیبریدی تا انتهای برنامه هفتم است.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در پنجمین رویداد دانش بنیان با محوریت” زیست بوم خودروی برقی” که امروز (۱۷ اسفند) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین مسائل در زیست بوم خودروی برقی، بحث زیرساخت‌ها، طراحی و ساخت است که این موضوع را در وزارتخانه پیگیری می‌کنیم.
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: زیست بوم خودروهای برقی در مقایسه با خودروهای معمولی وسیع‌تر است اگر از لحاظ درآمدی به آن نگاه کنیم مسائل درآمدی جدیدی را برای آن فراهم می‌کند ضمن اینکه باید سرمایه گذاری در این بخش از ۵ درصد به ۴۰ درصد افزایش یابد، البته در ساخت خودروهای برقی ۴۰ درصد بحث نرم افزارهاست که بر روی این نوع خودروها تأثیر گذار است.
منطقی با اشاره به اینکه زیست بوم خودروهای برقی باید سه ویژگی تسلط، تجربه و یکپارچگی را داشته باشد گفت: وزیر صمت از سی سال قبل بر روی خودروهای برقی کار کرده و در این زمینه تدریس انجام داده است و اکنون به صورت جدی این موضوع را پیگیری می‌کند.

به گفته معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، اجزای زیست بوم در نقش خود باید ظاهر شود یعنی در مرحله نخست باید زیرساخت و فرهنگ را ایجاد کنیم که در این زمینه واردات خودروهای برقی را اجرایی کرد یم و مرحله بعدی طراحی و ساخت است که اکنون کار عظیمی صورت گرفته است. این مرحله مهمترین بخشی است که باید خودروسازان و شرکت‌های دانش بنیان به آن توجه کنند تا در انتهای برنامه هفتم، ۴۰ درصد محصولات مرتبط برقی و هیبریدی را ساخت داخل داشته باشیم.
وی با اشاره به تجربه جهانی در نوآوری برای ساخت خودروهای برقی گفت: در ساخت خودروهای برقی باید به سمت نوآوری فناورانه رفت، بازیگران متعدد هستند که زیست بوم برای آنان در نظر گرفته شده است ضمن اینکه باید از ظرفیت همکاری‌های بین‌المللی استفاده کرد.

اقتصادنیوز: مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به تعرفه برق خودروهای برقی، اظهار کرد: تعرفه شارژ خودروهای برقی در رده تعرفه‌های تجاری قرار گرفته و محاسبه می‌شود
منطقی گفت: بر اساس سیاست گذاری‌ها در لایه‌های بعدی شرکت‌های دانش بنیان هستند که باید حمایت شوند تا در طراحی خودروهای برقی نقش آفرینی کنند. شرکت‌های دانش بنیان باید در حوزه طراحی و تولید خودروهای برقی شروع به فعالیت کنند تا زیست بوم خودروهای برقی بر اساس سیاست گذاری‌های کلان اجرایی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا