خودرو

دو خودرو جدید صادراتی چری مشخص شد + عکس


در تازه‌ترین خبرها، شرکت چری دو مدل جدید را برای صادرات رونمایی کرد که به طور قابل توجهی با مدل‌های داخلی این شرکت متفاوت هستند. اولین خودرو، اومودا ۷، یک محصول جدید است، در حالی که نسخه صادراتی اکسید اگزلانتیکس ES از نظر ظاهری با نسخه بازار داخلی تفاوت دارد.
اومودا ۷ در یک رویداد ویژه برای نمایندگان خارجی در مقر چری در ووهو، استان آنهویی رونمایی شد. اومودا در ابتدا نام یکی از مدل‌های چری بود اما اکنون به یک برند صادراتی تبدیل شده است. این نام اولین بار در روسیه و سایر بازارهای شوروی سابق استفاده شد و سپس گسترش یافت. اومودا جایگاه بازاری بالاتری نسبت به برند چری دارد. اومودا ۷ جدید پس از اومودا ۵ اصلی معرفی شده است.
در حال حاضر، اومودا ۷ یک خودروی هیبریدی تمام الکتریکی (PHEV) است که گفته می‌شود نسخه‌ای با موتور احتراق داخلی نیز خواهد داشت، اما نسخه تمام برقی در راه نیست. این شاسی‌بلند متوسط با ابعاد ۴۶۲۱، ۱۸۷۲ و ۱۶۷۳ میلی‌متر (طول/عرض/ارتفاع) و فاصله محوری ۲۷۰۰ میلی‌متر، روی رینگ‌های ۲۰ اینچی با الگوی مارپیچی قرار گرفته است. پلتفرم آن نسخه گسترش یافته‌ای از پلتفرمی است که زیربنای اومودا ۵ را تشکیل می‌دهد. اومودا ۷ از سیستم تعلیق هیدرولیکی دوگانه و یک سیستم ترمز پیشرفته بدون سیم برخوردار است.

در قسمت جلو، اومودا ۷ دارای یک جلوپنجره بسته با الگوی ماتریس نقطه‌ای است. گفته می‌شود الگوی شش‌ضلعی در گوشه‌های جلو می‌تواند روشن شود. با پیروی از سبک متداول طراحی شاسی‌بلندهای چینی، اومودا ۷ دارای یک سقف شناور است که به دلیل رنگ دوگانه با رنگ مشکی در بالای خط پنجره‌ها ایجاد شده است. برجستگی تیز به سمت ستون D یکی از ویژگی‌های قابل توجه است، همراه با دستگیره‌های درب نیمه مدفون. این دستگیره‌ها بدون شک ارزان‌تر از نسخه‌های کاملاً مدفون هستند و در عین حال برخی از مزایای آیرودینامیکی بهتر را حفظ می‌کنند، اما از نظر مکانیکی ساده‌تر باقی می‌مانند.
داخل کابین بر اساس سری Fulwin طراحی شده است و در اومودا ۵ یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی وجود دارد که می‌تواند از وسط به سمت سرنشین جلو مانند زیکر X حرکت کند. این صفحه نمایش دارای رزولوشن ۲.۵k و روشنایی ۱۰۰۰ نیت است و خودرو از طریق صفحه نمایش، اشاره و صدا کنترل می‌شود. چری ادعا می‌کند که طراحی فرمان آن به سبک بازی‌های ویدیویی است و الهام گرفته از دسته بازی پلی‌استیشن ۵ است. صندلی‌ها نیز قرار است سبک بازی داشته باشند و از چرم نوبوک ساخته شده‌اند.

چری مدعی است که عملکرد حذف نویز و ارتعاشات (NVH) خوب است و ۹۰ درصد صدا را محو و توانایی کاهش ۱۰ دسی‌بل صدا را دارد که به آرامش کابین کمک می‌کند. در عین حال، برای علاقه‌مندان به صدا، یک سیستم صوتی سونی با ۱۲ + ۲ بلندگو وجود دارد که +۲ به معنای دو بلندگو کوچک در تکیه‌گاه سر راننده برای هدایت مسیر و تماس‌های تلفنی است. اومودا ۷ همچنین دارای یک پخش کننده عطر است.
نیروی محرکه اومودا ۷ را سیستم هیبریدی کونپنگ چری تامین می‌کند که شامل یک موتور بنزینی ۱.۵ TGDi است. جزئیات مربوط به بخش هیبریدی ناشناخته است، اما حداکثر قدرت موتور ۱۱۵ کیلووات با گشتاور اوج ۲۲۰ نیوتن‌متر است. در این رویداد، برد الکتریکی ۹۵ کیلومتر و برد ترکیبی ۱۲۵۰ کیلومتر اعلام شد، اما روشن نیست که این مسافت‌ها بر اساس چه چرخه‌ای محاسبه شده‌اند. همچنین مصرف سوخت ۴.۹۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر گزارش شده است.

در کنار اومودا ۷، نسخه صادراتی خودروی برقی چری اکسید اکسلانتیکس ES که در چین با نام استرا ES شناخته می‌شود نیز به تازگی معرفی شد. این خودرو تفاوت‌هایی با مدل داخلی دارد. مشهودترین تفاوت در جلوپنجره آن است که طراحی تهاجمی‌تری دارد. همچنین رینگ‌های آن ظاهری ورزشی‌تر دارند و مدل نمایشی آن با رنگ زرد جسورانه‌ای آرایش شده بود.
این سدان خوش‌تراش با ابعاد ۴۹۴۵ میلی‌متر طول، ۱۹۷۸ میلی‌متر عرض و حداکثر ارتفاع ۱۴۸۹ میلی‌متر، فاصله محوری ۳۰۰۰ میلی‌متری دارد. بخشی به دلیل ضریب آیرودینامیکی ۰.۲۰۵، برد آن براساس چرخه CLTC تا ۹۰۵ کیلومتر است. نسخه‌های با مشخصات بالاتر مدل داخلی از معماری ۸۰۰ ولت بهره می‌برند و ظرفیت باتری از ۶۰.۵ کیلووات ساعت تا ۹۷.۷ کیلووات ساعت متغیر است. نسخه‌های با مشخصات پایین‌تر موتوری با قدرت ۱۸۵ کیلووات دارند، در حالی که نسخه‌های با مشخصات بالاتر آن را با یک موتور ۲۳۰ کیلوواتی جایگزین می‌کنند. نسخه‌های چهارچرخ محرک این موتور را حفظ و یک واحد ۱۲۳ کیلوواتی را به محور جلو اضافه می‌کنند.
در داخل کابین چری اکسید اکسلانتیکس ES، همان صفحه نمایش مرکزی اومودا ۷ وجود دارد، هرچند قابلیت لغزش ندارد. علاوه بر آن، یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی برای کلاستر نیز در نظر گرفته شده است. قدرت پیشرانه این کابین را تراشه اسنپدراگون ۸۱۵۵ کوالکام تامین می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا