خودرو

هوندا با برند تازه‌تاسیس Ye به جنگ الکتریکی‌های بی‌وای‌دی می‌رود


هوندا قصد دارد که حضور خود در بازار چین و سهمی که از میزان فروش خودروهای الکتریکی در این کشور دارد را به شکل قابل‌توجهی گسترش دهد. آن‌ها با در ذهن داشتن این هدف، برند و مجموعه جدید Ye را معرفی کردند و قرار است شش خودروی الکتریکی تحت این برند را عرضه کنند. هوندا دو مدل کراس‌اوور P7 و S7 از این مجموعه را اعلام کرد که قرار است تا پایان ۲۰۲۴ عرضه شوند. هوندا همچنین با معرفی GT Concept، پیش‌نمایشی از یک مدل شیک و جذاب را نشان داد که قرار است در اواخر ۲۰۲۵ به صورت رسمی وارد بازار چین شود. علاوه بر این سه محصول، هوندا می‌خواهد حداقل سه خودروی دیگر را هم تا سال ۲۰۲۷ به خط تولید Ye اضافه کند. این خودروها در کنار مدل‌های فعلی e:N Series که در چین عرضه می‌شوند قرار بگیرند و هوندا را به هدف نهایی مدیران آن که رقابت با بی‌وای‌دی است، نزدیک کنند. طبق اطلاعات هوندا، کلمه Ye (烨) در زبان چینی به معنای «درخشیدن» است و قرار است نمادی از تاکید مجموعه بر «لذت و هویت رانندگی» باشد. این مدل‌ها منقش به نشان H هم هستند که به طور خاص، برای نسل بعد خودروهای الکتریکی هوندا طراحی شده است. این مجموعه همچنین از یک زبان طراحی جدید که رنگ‌های روشن و خطوط و جزییات منحصربه‌فرد از ویژگی‌های اصلی آن عنوان شده بهره می‌برند. دو کراس‌اووری که قرار است تا پایان سال عرضه شوند، مدل‌های Ye P7 با رنگ آبی و Ye S7 زردرنگ هستند که طبق ادعاهای هوندا، مدل اول کمی «فرهیخته» و دومی، بیشتر «احساساتی» است. ظاهر هر دو خودروی الکتریکی نسبتا مشابه است و در آن‌ها،‌ از دوربین‌های کناری به جای آینه، ستون‌های مشکی‌رنگ و دستگیره‌های پنهان در استفاده شده اما با این حال، با نگاه دقیق‌تر به نمای جلو و عقب آن‌ها می‌توان تفاوت‌های بین این دو محصول را مشاهده کرد. به طور کلی، مدل P7 شباهت بیشتری با زبان طراحی آشنای هوندا دارد اما S7 تا حدود زیادی و مخصوصا طراحی عقب آن، یادآور محولات کادیلاک است. فعلا تصاویری از فضای داخلی این محصولات منتشر نشده اما هوندا وعده یک کابین جادار و مجهز و راحت برای تمام سرنشینان را داده است. دستیار مجازی قدرت‌یافته توسط هوش مصنوعی از مهم‌ترین ویژگی‌های فناوری‌محور این محصولات عنوان شده است. هوندا مشخصات فنی این مدل‌ها را هم افشا نکرده اما گفته که مجموعه جدید Ye قرار است از یک پلتفرم مخصوص خودروهای الکتریکی که در چین توسعه یافته بهره ببرند. هوندا همچنین گفته که این کراس‌اوورها در دو نسخه تک‌ و دو موتور الکتریکی عرضه می‌شوند. گفته شده که نسخه‌های دیفرانسیل‌عقب «فرمان‌پذیری اسپرت‌تر و مهیج‌تر» خواهند داشت و نسخه‌های تمام‌چرخ محرک قرار است «فرمان‌پذیری بسیار دقییق و بدون خطا» داشته باشند.

در نهایت نیز می‌رسیم به مدل مفهومی Ye GT Concept که از زبان طراحی نسبتا مشابه اما جذاب‌تر و اسپرت‌تری بهره می‌برد. این مدل گرندتورر از عناصر طراحی بهبودیافته، چراغ‌های LED و فضای داخلی مجهزتری بهره می‌برد. البته باید منتظر ماند و دید که چقدر از ویژگی‌ها و عناصر طراحی این مدل مفهومی به نسخه تولیدی نهایی که قرار است تا پایان سال ۲۰۲۵ رونمایی شود منتقل خواهند شد. همان‌طور که احتمالا می‌توانید حدس بزنید، این سه مدل قرار است برای اولین بار به صورت عمومی در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ که با نام Auto China نیز شناخته می‌شود، به نمایش گذاشته شوند. پس از آن، تولید محصولات تاییدشده در جوینت‌ونچرهای دانگ‌فنگ هوندا و گوانگجی هوندا آغاز خواهد شد. هوندا قصد دارد که تا پایان سال ۲۰۲۷، ده مدل الکتریکی از جمله شش محصول متعلق به برند Ye را عرضه کند. مدیران هوندا معتقدند که جهش به سمت خودروهای الکتریکی در چین، با «سرعتی مثال‌زدنی» در حال رخ دادن است و آن‌ها می‌خواهند تا سال ۲۰۳۵،‌ به یک برند تمام‌الکتریکی در منطقه تبدیل شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا