خودرو

شاسی بلند چانگان دیپال S05 از ماه آینده روانه بازار می‌شود + مشخصات فنی


برند دیپال زیرمجموعه‌ای از چانگان است که به تازگی توانسته مجوز فروش مدل S05 را از دولت چین دریافت کند. دیپال S05 که با کدنام C857 شناخته می‌شود، در دو مدل EV و EREV (خودرو برقی با برد طولانی) در سه‌ماهه سوم سال جاری در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.
شاسی‌بلند چانگان Deepal S05 دارای ۴۶۲۰ میلی‌متر طول، ۱۹۰۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۰۰ میلی‌متر ارتفاع بوده و فاصله بین دو محور آن ۲۸۸۰ میلی‌متر است. کابین این ماشین در حالت استاندارد، ۵ نفر بزرگسال را به راحتی در خود جای می‌دهد.

روی بدنه S05 اثری از خطوط تیز و برجسته به چشم نمی‌خورد. به عنوان یک خودرو برقی، نمای مقابل دارای جلوپنجره بسته است و چراغ‌های جلو LED از یکدیگر مجزا هستند. در عوض در نمای عقب المان‌هایی همچون چراغ سرتاسری، چراغ ترمز عمودی و اسپویلر دم اردکی دیده می‌شود.
برای خریدار دیپال S05، گزینه‌های متنوعی جهت سفارش استایل سقف، آینه‌های جانبی، دوربین‌های سقفی، قاب پنجره‌ها و رینگ‌ها وجود دارد. از دیگر مشخصات ظاهری این خودرو می‌توان به دستگیره‌های درب مخفی اشاره کرد.

مدل EV دیپال S05 از موتور ۱۷۵ کیلوواتی مدل XTDM40 استفاده می‌کند. ولی مدل EREV به یک بُرد افزای ۱.۵ لیتری ۷۲ کیلوواتی و یک موتور الکتریکی ۱۶۰ کیلوواتی مدل XTDM38 مجهز است. باتری این خودرو از نوع لیتیوم آهن فسفات خواهد بود، هرچند فعلا اطلاعات خاصی از آن در دسترس نیست.
در حال حاضر دیپال دو خودرو SL03 و S7 را در بازار داشته و شاسی‌بلند آفرودی این برند به نام G318 از ماه آینده در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. دیپال در چهارماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ تنها ۵۲۸۲۸ دستگاه خودرو را به فروش رسانده که حدود ۱۹ درصد هدف سالانه فروش این شرکت می‌شود. شرکت چینی همچنین قصد دارد با همکاری هواوی، اقدام به تولید خودروهای الکتریکی هوشمند کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا