خودرو

بایک BJ60 جدید معرفی شد، بروزرسانی خودرو وارداتی بازار ایران + عکس


شرکت BAIC نسخه جدیدی از خودروی شاسی‌بلند BJ60 را با طراحی متفاوت برای بازار روسیه معرفی کرد
در این نسخه جدید، خودروی آفرود ظاهر خارجی و داخلی اصیل دارد. این مدل ویژه شاسی‌بلند نیز دارای حس و حال متفاوتی است. انتظار می‌رود این مدل قبل از پایان امسال در بازار داخلی عرضه شود.
خودروی شاسی‌بلند قاب دار BAIC بیجینگ BJ60، با اندازه تویوتا لندکروزر پرادوی قبلی، در سال ۲۰۲۲ معرفی شد. این مدل در چین با یک موتور بنزینی توربو ۲.۰ لیتری چهار سیلندر (۲۶۶ اسب بخار) که یک استارتر-ژنراتور ۴۸ ولت نیز برای آن در نظر گرفته شده بود، عرضه شد. در سال گذشته، BJ60 نسخه توربودیزل ۲.۰ لیتری (۱۶۳ اسب بخار) را نیز کسب کرد. و به زودی این خط محصول دوباره گسترش می‌یابد: در نمایشگاه خودروی پکن که این روزها در حال برگزاری است، یک نسخه هیبریدی تمام عیار با پیشوند “e” در نام آن معرفی شد. تصاویر این خودرو توسط نشریه محلی Autohome منتشر شد. این شاسی‌بلند نه تنها با حس و حال خود، بلکه با ظاهر متمایزی داشت.

نسخه هیبریدی دارای طراحی خارجی خاص خود بود. بیجینگ BJ60e دارای سپرهای جلو و عقب اصیل است. جلوپنجره رادیاتور و چراغ‌های جلو فاقد نوارهای کرومی شکل U هستند و به جای آن نوارهای افقی LED وجود دارد. علاوه بر این، مدل هیبریدی دارای بخش‌های عمودی و قطور چراغ‌های راهنما است. چراغ‌های عقب نیز متفاوت بودند. ابعاد همان است: طول – ۵۰۴۰ میلی‌متر، عرض – ۱۹۵۵ میلی‌متر، ارتفاع – ۱۹۲۵ میلی‌متر، فاصله بین دو محور – ۲۸۲۰ میلی‌متر.
داخل کابین BJ60e هیبریدی نیز بازسازی شده است. در داخل آن، داشبورد جلو و نمایشگر دوتایی سیستم مالتی‌مدیا متفاوتی وجود دارد. گزارش شده است که مانند شاسی‌بلند “سنتی”، نسخه جدید نیز با کابین ۵ یا ۷ نفره در دسترس خواهد بود.

این خودرو هیبریدی دارای سامانه Magic Core است که شامل یک موتور بنزینی توربو ۱.۵ لیتری است. اعلام شده است که میانگین مصرف سوخت آن تنها ۱.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و برد کلی بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر است. فعلا جزئیات بیشتری منتشر نشده است.
انتظار می‌رود بیجینگ BJ60e هیبریدی قبل از پایان سال در بازار داخلی چین عرضه شود. قیمت شاسی‌بلند بنزینی “سنتی” در چین از ۲۳۹،۸۰۰ یوان (۳۳۹۰۷ دلار) آغاز می‌شود. شاسی‌بلند دیزلی حداقل ۲۶۴،۸۰۰ یوان (۳۷۴۴۲ دلار) هزینه خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا