خودرو

احتمال آتش سوزی در این شاسی بلندها

سازمان نظارت بر ایمنی خودروها در آمریکا نسبت به فراخوان بیش از ۴۲۰۰۰ خودروی شاسی بلند شرکت فورد موتور به دلیل احتمال نشت سوخت و آتش سوزی موتور به شدت ابراز نگرانی کرد.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سازمان نظارت بر ایمنی خودروها در آمریکا روز پنجشنبه نسبت به فراخوان بیش از ۴۲۰۰۰ خودروی شاسی بلند شرکت فورد موتور به دلیل احتمال نشت سوخت و آتش سوزی موتور به شدت ابراز نگرانی کرد.
رویترز نوشت: اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده(NHTSA) ماه گذشته اعلام کرده بود که در حال بررسی کفایت و پیامدهای ایمنی راه حل پیشنهادی فورد برای فراخوان خودروهای برانکو اسپورت مدل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ و شاسی بلندهای فورد اسکیپ ۲۰۲۲ با موتورهای ۱.۵ لیتری است.
دومین خودروساز بزرگ آمریکا در این فراخوان اعلام کرده بود که انژکتور سوخت این خودروها ممکن است ترک خورده و سوخت از آن نشت کند که این می تواند باعث آتش سوزی در زیر کاپوت خودرو شود.
فورد یک به روز رسانی نرم افزار کنترل موتور و نصب یک مسیر تخلیه را برای این مشکل پیشنهاد کرده است.
بر اساس این گزارش، این شرکت خودروسازی هنوز پیشنهادی برای تعویض انژکتورهای سوختی که ممکن است ترک بخورند، نداده است.
اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده در نامه‌ای به فورد که روز پنج‌شنبه علنی شد، هشدار داد که پیشنهاد فورد مشکل اصلی را بر طرف نمی‌کند و در فراخوان صحبتی از تعویض انژکتورهای سوخت معیوب قبل از خرابی آنها نیست.
این اداره در ادامه افزود که “نگرانی های قابل توجهی را مربوط به ایمنی (این خودروها) شناسایی کرده است…”
این سازمان نظارتی از فورد خواست تا ۲۱ ژوئن به سوالات گسترده‌ای در مورد این فراخوان پاسخ دهد، از جمله اینکه چگونه در رابطه با این راه حل تصمیم گیری کرده است.
فورد روز جمعه تکرار کرد که با اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده برای حمایت از تحقیقات این سازمان همکاری می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا