خودرو

سقوط آزاد قیمت پژو پارس LX در ۲۴ ساعت/ عقب‌نشینی دنا پلاس توربو از کانال میلیاردی‌ها + جدول قیمت

اقتصادنیوز: بازار خودرو امروز سه‌ شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، با افتی شدید در اغلب محصولات داخلی و مونتاژی آغاز به کار کرد. اما در این میان تعداد معدودی از آنها تغییر قیمت نداشتند.
به گزارش اقتصادنیوز، از ابتدای هفته جاری و با کاهشی شدن نرخ دلار بازار خودرو هم روند کاهشی به خود گرفت، به طوری‌که بسیاری از فعالان بازار خودرو، دلار را عامل کاهشی شدن قیمت پرطرفدارهای داخلی و مونتاژی‌‌ها معرفی می‌کردند. مقصری که امروز ترمز افت قیمت را کشید، اما عقب‌گرد آن از کانال ۶۰ هزار تومان همچنان یکی از دلایلی که فعالان بازار خودرو معتقدند موجب شده تا شاهد ریزش قیمت در بازار خودرو باشیم.
فعالان بازار به این نکته نیز اشاره می‌کنند با توجه به کاهشی شدن نرخ دلار، تقاضا در بازار خودرو هم کاهشی شد و خریداران به امید افت قیمت بیشتر دست از خرید کشیده‌اند.
رصد محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار نشان می‌دهد، تمایل بازار کاهش و ثبات قیمت بوده و با این شرایط برخی از پرطرفدارهای داخلی موضع خود را حفظ کردند و قیمت برخی دیگر در بازار عقب نشینی کرد.
در میان محصولات بازار خودرو بیشترین کاهش به «پژو پارس LX» رسید و این خودرو با افتی ۷۵ میلیونی نسبت به روز گذشته قیمت خورد. از سوی دیگر امروز شاهد تغییر کانال «دنا پلاس توربو اتومات» بودیم، این خودرو با افتی ۳۵ میلیونی از کانال میلیارد‌ی‌ها عقب‌نشینی کرد.
در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس توربو اتومات»، «پژو۲۰۷ پانوراما اتوماتیک»، «هایماS7»، «تارا اتوماتV2»، «پژو پارس LX» و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.
بر اساس اطلاعات قیمتی کارنامه، امروز در بازار «دنا پلاس توربو اتومات» ۹۹۰ میلیون تومان قیمت خورد و نسبت به روز گذشته افتی ۳۵ میلیون تومانی داشت، با این کاهش این خودرو پرطرفدار وارد کانال ۹۰۰ میلیون تومانی‌ها شد. با بررسی بازار می‌‌توان گفت «پژو۲۰۷ پانوراما اتوماتیک» هم افتی ۱۵میلیون تومانی در بازار داشت و  ۸۹۵ میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر «هایما S7» هم در بازار یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی ۲۰ میلیونی را ثبت کرد. در میان ایران خودرو امروز «تارا V2 اتومات» هم ۹۶۶ میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی ۴ میلیونی داشت. «رانا پلاس» هم ۶۲۰ میلیون تومان در بازار قیمت خورد و افت ۲ میلیونی داشت. از سوی دیگر، در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو پارسLX» هم در بازار با افت ۷۵ میلیونی داشت و با بیشترین کاهش در میان محصولات مورد ارزیابی در بازار ۷۷۵ میلیون قیمت خورد.

در میان محصولات سایپا، امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا صندوقدارSX»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR»، «کوییک دنده‌ایS» و «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند.
براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، امروز «شاهینG» در بازار ۷۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و افتی ۵ میلیونی داشت. در میان خانواده کوییک هم امروز «کوییک‌R دنده‌ای» در بازار ۴۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و افتی یک میلیون تومانی را ثبت کرد و «کوییک دنده‌ایS» هم بدون تغییر در بازار ۴۲۹ میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر، ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تیبا هاچ‌بکEX» هم ۴۲۰ میلیون تومانی شد و تغییر قیمت نداشت. بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم امروز ۴۳۵ میلیون تومان قیمت‌ خورد و کاهش ۵ میلیون تومانی در بازار داشت. «اطلس» خودرو جدید سایپا هم در بازار امروز ۵۷۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری کاهشی ۵ میلیونی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا