خودرو

تیزر ابرخودروی جدید بوگاتی منتشر شد / فیلم

بوگات با انتشار نکاتی درباره پیشرانه هیبریدی V-۱۶ جدید خود که در ابرخودروی آینده به کار می‌رود، اعلام کرده که مدل جدید خود را در ۲۰ ژوئن معرفی خواهد کرد.
امیرمسعود عابدین_ جانشین ابرخودروی باشکوه شیرون دارای طراحی سفارشی خواهد بود که بوگاتی آن را از ابتدا مهندسی کرده است. طراحی این خودرو از تایپ ۵۷ SC Atlantic، تایپ ۴۱ Royale و تایپ ۳۵ الهام گرفته و بر تمرکز این برند روی زیبایی، تجمل و عملکرد تاکید دارد.
موتور جدید بوگاتی برخلاف موتورهای ویرون و شیرون که دارای چهار توربوشارژر بودند، تنفس طبیعی خواهد بود. پیشرانه V-۱۶ جدید که جایگزین W-۱۶ می‌شود، هیبریدی و دارای سه موتور الکتریکی است (دو موتور در محور جلو و یکی در جعبه دنده هشت سرعته دوکلاچه).

شایعات حاکی از آن است که حجم موتور این خودرو ۸٫۳ لیتر است و می‌تواند حدود ۱۰۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. به گفته این ابرخودروساز، موتورهای الکتریکی می‌توانند قدرت ترکیبی را به ۱۸۰۰ اسب بخار افزایش دهند. این خودرو ظاهراً در حدود ۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت، در کمتر از پنج ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و در کمتر از ۱۰ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شتاب‌گیری صفر تا ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت کمتر از ۲۵ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن نیز به‌صورت الکترونیکی به ۴۴۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
درحالی‌که رونمایی این خودرو تا چند هفته دیگر اتفاق می‌افتد، انتظار نمی‌رود تحویل آن تا سال ۲۰۲۶ آغاز شود. جانشین شیرون نیز نسبت به مدل‌های گذشته انحصاری‌تر خواهد بود و شایعه شده است که بوگاتی تنها ۲۵۰ نمونه از این خودروی جدید را می‌سازد.
منبع: Motor۱
۵۴۳۲۲

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا