خودرو

فروش هوندا سیتی در سامانه یکپارچه تا شنبه ادامه دارد + جدول اردیبهشت ۱۴۰۳


وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای عرضه خودروهای وارداتی اقدام به بروزرسانی اطلاعات و گزینه‌های خودرویی در سامانه یکپارچه عرضه خودرو نموده است. در این راستا، خودرو سدان هوندا سیتی که پیشتر توسط شرکت آذریوردسال به بازار ایران معرفی گردیده بود، در بخش خودروهای با قیمت علی‌الحساب این سامانه گنجانده شده است.
بر اساس اطلاعیه شماره ۱۴ صادره از سوی وزارتخانه یادشده، متقاضیانی که در اسفندماه ۱۴۰۱ در سامانه یکپارچه ثبت‌نام نموده و اولویت‌بندی آنان مشخص گردیده است، از تاریخ ۲۴ لغایت شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، فرصت دارند تا یکی از گزینه‌های موجود در سبد محصولات اعلام شده را انتخاب نمایند. لازم به ذکر است در این مرحله، امکان ثبت‌نام جدید وجود نداشته و صرفاً متقاضیان قبلی که در اسفندماه ۱۴۰۱ حساب خود را بلوکه نموده‌اند، می‌توانند از این فرصت بهره‌مند گردند.
خودروهای ارائه شده در سامانه به دو دسته تقسیم می‌گردند: الف) خودروهایی با قیمت قطعی در مبادی ورودی شامل چهار مدل از برندهای تویوتا، هیوندای و هوندا، و ب) خودروهایی با قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی که در این دسته ۱۰ مدل از برندهای تویوتا، کیا، هوندا، اشکودا و نیسان قرار دارند. خودرو هوندا سیتی وارداتی شرکت آذریوردسال نیز با قیمت فروش علی‌الحساب ۱۷ میلیارد ریال در مبادی ورودی، در این دسته جای گرفته است.

قیمت‌های اعلام شده برای خودروهای دسته دوم، علی‌الحساب در مبادی ورودی بوده و پس از ارائه مدارک و مستندات لازم توسط واردکنندگان و بر مبنای آخرین ضوابط و مقررات، قیمت قطعی آنها تعیین و در سامانه بارگذاری خواهد شد. لازم به ذکر است، قیمت علی‌الحساب اعلام شده صرفاً قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌های دیگری همچون مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و غیره در زمان صدور فاکتور نهایی، به قیمت قطعی و مصوب اضافه خواهد گردید.
واردکنندگان می‌توانند پس از فراخوان اولیه و دریافت ۵۰ درصد قیمت علی‌الحساب، نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضیان اقدام نمایند. عدم پرداخت وجه توسط متقاضی در هر یک از مراحل، حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح محسوب شده و موجب حذف متقاضی از اولویت‌بندی خودروهای وارداتی خواهد گردید. همچنین تمامی شرکت‌های واردکننده موظف هستند مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، نسبت به تحویل به‌موقع خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام نمایند؛ در غیر این صورت، مشمول جرایم مندرج در این آیین‌نامه خواهند شد.
تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبلی متقاضی و اولویت انتخابی وی انجام می‌پذیرد. متقاضیانی که در مراحل پیشین انتخاب خودرو نموده‌اند اما در پرتال خود گزینه “عدم تخصیص” را مشاهده می‌نمایند، می‌توانند در این مرحله نسبت به انتخاب خودروی جدیدی از سبد محصولات اعلام شده اقدام نمایند. علاوه بر این، کلیه اطلاعات متقاضیان مرتبط با این طرح بر اساس ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه، در اختیار نهادهای ذیربط قرار خواهد گرفت.
فرآیند انتخاب خودرو در این مرحله از تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز گردیده و تا پایان وقت اداری روز ۲۹ اردیبهشت ادامه خواهد یافت. بنابراین متقاضیان محترم باید در این بازه زمانی محدود، نسبت به انتخاب یک اولویت از سبد محصولات اعلام شده اقدام نمایند. با توجه به اینکه در این مرحله امکان ثبت‌نام جدید فراهم نیست، متقاضیانی که پیش از این در سامانه یکپارچه ثبت‌نام ننموده‌اند، فرصتی برای انتخاب خودرو نخواهند داشت. در مجموع، این اطلاعیه وزارت صنعت، معدن و تجارت فرصتی را برای متقاضیان ثبت نام شده در اسفند ۱۴۰۱ فراهم می‌آورد تا از میان خودروهای وارداتی با قیمت قطعی و علی‌الحساب در مبادی ورودی، یک اولویت را انتخاب نمایند. تخصیص نهایی خودروها بر اساس رتبه ثبت‌نامی و اولویت انتخابی متقاضیان صورت خواهد پذیرفت.

ماشین هوندا سیتی یک سدان اقتصادی ساب کامپکت از این شرکت ژاپنی است که قرار است به زودی توسط شرکت آذریوردسال به صورت وارداتی در ایران عرضه شود. این خودرو که از قدیمی‌ترین محصولات هوندا محسوب می‌شود، تاکنون ۷ نسل از آن تولید شده است.
نسل هفتم یا جدیدترین نسخه آن در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و همانند نسل‌های قبلی از پلتفرم مشترک با هوندا جِز بهره می‌برد. طراحی ظاهری آن ساده و اقتصادی است و عناصر مدرن چندانی در آن دیده نمی‌شود. نمای جلو شباهت زیادی به سایر محصولات هوندا دارد.
داخل کابین نیز فضایی اقتصادی با متریال‌های با کیفیت اما طراحی قدیمی و ساده را شاهد هستیم. با این حال فضای داخلی بزرگ و جادار است که یکی از مزیتهای این خودرو به شمار می‌رود.

هوندا سیتی از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر با ۱۲۱ اسب بخار قدرت بهره می‌برد که نیرو را از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. شتاب صفر تا صد آن ۱۰.۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۹۸ کیلومتر در ساعت است. میانگین مصرف سوخت آن نیز ۶.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.
از لحاظ امکانات، این سدان اقتصادی به ۶ کیسه هوا، سیستم‌های ایمنی از جمله کنترل پایداری، کروزکنترل، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دوربین عقب، تهویه اتوماتیک، نمایشگر ۸ اینچی لمسی با قابلیت اپل کارپلی و اندروید اتو، چراغ‌های جلو و عقب ال ای دی و امکانات رفاهی دیگر مجهز شده است.
در مجموع هوندا سیتی یک گزینه اقتصادی و ارزان قیمت در کلاس سدان‌های ساب کامپکت است که با فضای مناسب کابین، مصرف سوخت بهینه و امکانات رفاهی و ایمنی قابل قبول می‌تواند برای بازار ایران جذاب باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا