خودرو

تداوم رکود در بازار خودرو/ قیمت خودرو چند؟

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران ز تداوم رکود در بازار خودرو خبر داد.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران از تداوم رکود در بازار خودرو خبر داد و گفت: اوایل هفته جاری قیمت انواع خودرو در بازار تا دو درصد ریزش را هم تجربه کرد اما این کاهش قیمت تداوم نداشت و در اواسط هفته بار دیگر به قیمت‌های پیشین بازگشت.
آقای عباس علی آبادی وزیرصنعت همین چند روز پیش فرموده اند که خودروهای ایرانی از افریقا گرفته تا اروپا وهمسایگان شمالی عاشقانی بس فراوان وسینه چاک دارند تاجایی که برخی کشورها “به شدت طالب خودروهای ایرانی هستند.”
وی افزود: افت قیمتی که در اوایل هفته اتفاق افتاده بوده برآمده از کاهش قیمت ارز و ریزش آن از  رقم ۶۵ هزار تومان بود.
موتمنی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ قیمت بیشتر خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی در بازار نسبت به آخرین روزهای سال ۱۴۰۲، افزایش چهار تا پنج درصدی را تجربه کرده‌ است.
وی تصریح کرد: عرضه همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می‌شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است؛ اگر عرضه به اندازه کافی بود، وضعیت قیمت خودرو در بازار متفاوت از امروز بود.
رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران در تشریح قیمت روز  انواع خودرو در بازار گفت: اکنون پژو پارس در کانال ۶۷۰ میلیون تومان قرار دارد و قیمت شماری دیگر از خودروها نیز به شرح زیر است:
۲۰۷ اتوماتیک؛ یک میلیارد و ۸۰ میلیون
دنا؛ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون
سمند سورن؛ ۷۶۵ میلیون
شاهین اتوماتیک؛ ۸۶۰ میلیون تومان و دنده‌ای ۷۶۰ میلیون تومان
هایما؛ یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان
تارا اتوماتیک؛ حدود ۹۸۰ میلیون تومان
تارا دنده‌ای؛ ۷۲۰ میلیون تومان
کوئیک دنده‌ای؛ ۴۴۰ میلیون تومان و کوئیک اتوماتیک ۵۳۷ میلیون تومان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا