خودرو

سامانه خودرو‌های برقی راه‌اندازی شد

سامانه خودرو‌های برقی برای ثبت‌نام و خرید خودرو‌های الکتریکی راه‌اندازی شده است. «مهدی تقدسی»، مدیر سامانه یکپارچه، این خبر را اعلام کرد.
سامانه خودرو‌های برقی برای ثبت‌نام و خرید خودرو‌های الکتریکی راه‌اندازی شده است. بخوانید… (عکس) لوکس‌ترین نمایشگاه خودرویی ایران با محصولات ام جی (MG) راه اندازی شد بایدن و اعمال تعرفه ۱۰۰ درصدی روی خودرو‌های چینی گرانی بنزین عامل خرید خودرو‌های برقی می‌شود؟
به گزارش مهر، «مهدی تقدسی»، مدیر سامانه یکپارچه، این خبر را اعلام کرد. آدرس این سامانه، نشانی https://evauto.ir/ است.
به اطلاع کلیه متقاضیان می‌رساند، از روز یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ می‌توانند ثبت‌نام انجام داده و یک اولویت از سبد محصولات اعلامی در اطلاعیه بعدی انتخاب نمایند.
متقاضیان باید از تاریخ پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ تا ساعت ۱۳:۰۰ روز چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۲ یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو برقی وارداتی وکالتی و مبلغ یک میلیارد ریال مسدود کنند.
فرآیند عرضه خودرو‌های برقی وارداتی سه مرحله دارد:
اول: بلوکه نمودن مبلغ یک میلیارد ریال و ثبت‌نام در سامانه خودرو‌های برقی
دوم: اولویت‌بندی و ارسال اطلاعات متقاضیان به شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو برقی
سوم: ارسال دعوتنامه از سوی عرضه کنندگان و عقد قرارداد با خریداران
در مرحله ثبت‌نام، متقاضیان ابتدا می‌بایست یک حساب وکالتی به نام خودروی برقی توسط متقاضیان در بانک‌های عامل (مندرج در سامانه) افتتاح کنند. آن‌ها سپس باید مبلغ یک میلیارد ریال در حساب بانکی خود نزد یکی از شعب بانک‌های مذکور مسدود کنند.
وجه مسدودشده که در زمان افتتاح حساب وکالتی جهت ثبت‌نام اولیه واریز می‌گردد تا زمان اعلام نتایج قطعی باید در حساب مسدود مانده و برداشت وجه به منزله ابطال ثبت نام است.
ثبت‌نام یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ ادامه خواهد داشت.
• پس از پایان ثبت‌نام، اولویت‌بندی در حضور نهاد‌های نظارتی صورت خواهد گرفت.
• متقاضیان می‌توانند وضعیت تخصیص را پروفایل خود مشاهده کنند.
• در این مرحله، دعوتنامه از سوی عرضه‌کنندگان برای متقاضیان ارسال خواهد شد و عقد قرارداد صورت خواهد گرفت.
امکان انصراف از معامله تا زمان انعقاد قرار داد نهایی با واردکننده خودرو از سوی خریدار در سامانه، بدون جریمه، وجود دارد.
صرف افتتاح حساب وکالتی و ثبت‌نام اولیه در سامانه یکپارچه هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص خودرو ایجاد نخواهد کرد. به میزان عرضه صورت گرفته به تقاضا‌ها پاسخ داده خواهد شد.
عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکرشده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح است. درصورت انجام این کار، متقاضی به‌طور کلی از اولویت‌بندی سامانه خودرو‌های وارداتی حذف می‌شود.
متقاضیانی که علی‌رغم مسدودسازی مبلغ اعلام‌شده، اقدام به ثبت‌نام نکنند نیز به‌طور کلی از اولویت‌بندی سامانه خودرو‌های وارداتی حذف می‌شوند.
اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهاد‌های ذیربط قرار می‌گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا