خودرو

لامبورگینی اوروس SE پلاگین هیبریدی در پکن رونمایی شد، ۸۰۰ اسب بخار و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور + عکس


این لامبورگینی اوروس SE جدید، نخستین نسخه پلاگین هیبرید “سوپر شاسی‌ بلند” این برند است که اخیرا در نمایشگاه خودرو چین در پکن رونمایی جهانی شد. علاوه بر یک پیشرانه الکتریکی، اوروس SE از طراحی به روزشده و دیگر به‌روزرسانی‌ها نیز بهره می‌برد.
در زیر کاپوت، اوروس SE از یک موتور ۴.۰ لیتری دوقلو توربوشارژ V8 بنزینی با ۶۲۰ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. این به یک موتور الکتریکی با ۱۹۲ اسب بخار و ۴۸۳ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است که در مجموع ۸۰۰ اسب بخار و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.
جهت مقایسه، نسخه اوروس اس که در سپتامبر ۲۰۲۲ معرفی شد، ۶۶۶ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. با ارقام برتر خروجی، اوروس SE در ۳.۴ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد ( ۳.۵ ثانیه برای اوروس اس) و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت (۳۰۵ کیلومتر در ساعت برای اوروس اس) دست یابد.

نسخه پلاگین هیبرید این خودرو با باتری ۲۵.۹ کیلووات ساعت لیتیوم-یونی تا ۶۰ کیلومتر برد الکتریکی دارد. شرکت در این رونمایی جزئیات شارژ را ارائه نکرد. دیگر بخش‌های پیشرانه شامل یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک با دیفرانسیل جلو یکپارچه و دیفرانسیل محدود الکتریکی در محور عقب می‌باشد.
این خودرو همچنین از سیستم تعلیق هوا برای تنظیم ارتفاع از سطح زمین از ۱۵ میلی‌متر در حالت Corsa تا ۷۵ میلی‌متر در صورت نیاز بهره می‌برد. تنها یکی از چند حالت رانندگی در دسترس است، با دیگر حالت‌های Strade، Corsa ، Sport و Neve. حالت‌های اختصاصی برای وضعیت PHEV نیز وجود دارد مانند Hybrid، Recharge و EV Drive.
از نظر تغییرات طراحی، چراغ‌های روز با طراحی جدیدی اطراف مجموعه چراغ‌های جلو را احاطه کرده‌اند، که اکنون از فناوری ماتریس LED بهره می‌برند. سپر جلو و عقب نیز کمی به روز شده‌اند، در حالی که درب صندوق عقب به طور کامل طراحی مجدد شده و یک اسپویلر جدید دارد که با یک دیفیوزر اصلاح شده، ۳۵ درصد بیشتر نیروی پسا (downforce) در سرعت‌های بالا نسبت به اوروس اس ایجاد می‌کند.
سایر بهبودهای آیرودینامیکی شامل منافذ هوای زیر بدنه و کانال‌های هوای به روزشده برای خنک کردن بهتر اجزای مکانیکی و موتور به میزان ۱۵ درصد است. طراحی جدید قسمت جلو نیز به بهبود ۳۰ درصدی خنک سازی ترمزها کمک می‌کند

در داخل کابین، دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی جدید وجود دارد و سیستم اینفوتینمنت با قابلیت‌های گرافیکی بهتر برای همگام سازی با ریوولتو به روزرسانی شده است. بقیه کابین تقریباً همانند قبل باقی مانده و خریداران همچنان می‌توانند آپشن‌های گسترده‌ای از جمله رینگ‌های ۲۱ تا ۲۳ اینچی را سفارش دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا