خودرو

هواوی عملکرد درخشانی در بازار خودروهای برقی دارد

در سه روز ابتدایی ماه جاری میلادی، ۶٬۶۰۰ خودرو برقی مجهز به سیستم‌عامل HarmonyOS هواوی فروخته شد.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از زومیت، براساس آمار واحد HarmonyOS Smart هواوی، فروش خودروهای برقی مجهز به سیستم‌عامل HarmonyOS در سه روز ابتدایی ماه می (۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) به تعداد چشمگیر ۶٬۶۰۰ دستگاه رسیده است. این آمار پس‌ از دستیابی به فروش ۱۰۵٬۰۰۰ دستگاه خودرو مجهز به سیستم‌عامل مذکور در آوریل (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳)، نشان‌دهنده‌ی عملکرد درخشان غول فناوری چینی در بازار پررونق خودروهای برقی است.
طبق اعلام هواوی سنترال، در روز اول ماه می (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد ۲٬۷۰۰ دستگاه خودرو مجهز به سیستم‌عامل HarmonyOS فروخته شده است که ۹۵۲ دستگاه آن را خودرو برقی AITO M۵ و ۸۶۵ دستگاه را AITO M۷ تشکیل داده‌اند.
یو چنگ‌دونگ، رئیس بخش راه‌کارهای هوشمند خودرو هواوی، در نمایشگاه اتومبیل ۲۰۲۴ پکن اعلام کرده بود که فروش خودروهای برقی مبتنی‌بر سیستم‌عامل HarmonyOS در چهار ماه ابتدایی سال جاری به عدد خیره‌کننده ۱۰۵٬۰۰۰ دستگاه رسیده است و این روند صعودی همچنان ادامه خواهد یافت.

یو چنگ‌دونگ در رویدادی دیگر، سال ۲۰۲۴ را زمینه‌ساز سودآوری‌های هواوی در حوزه‌ی راهکارهای خودروهای هوشمند عنوان کرده بود. به‌گفته‌ی او، راهکارهای فناورانه و پیشرفته و کاربردی هواوی در حوزه‌ی خودروهای برقی، نویدبخش دستیابی به نقاط عطفی جدید برای این شرکت است.
هواوی برند نرم‌افزاری جدیدی با نام Qiankun برای راهکارهای رانندگی هوشمند معرفی کرده است که عزم این شرکت را برای تبدیل‌شدن به یکی از پیشروان صنعت راهکارهای خودرو و تسلط بر فناوری‌های اصلی این حوزه نشان می‌دهد.
باتوجه‌به آمار HarmonyOS Next و برنامه‌های بلندپروازانه هواوی، به‌نظر می‌رسد این تازه آغاز راه است و در آینده‌ی نزدیک شاهد درخشش بیشتر خودروهای هوشمند مجهز به سیستم‌عامل هارمونی خواهیم بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا