خودرو

مشخصات فنی و اطلاعات خودرو برقی لونا GRE ایران خودرو منتشر شد + جدول


شرکت ایران خودرو اقدام به عرضه نخستین خودرو برقی خود با نام لونا GRE در بازار داخلی کشور نموده است. این محصول که نتیجه سرمایه‌گذاری مشترک میان شرکت‌های رنو فرانسه و جیانگ لینگ می‌باشد، گامی نوین در مسیر تحول صنعت خودروسازی کشور محسوب می‌گردد. البته این محصول در مرحله اول به عنوان تاکسی عرضه خواهد شد.
قوای محرکه و عملکرد:
لونا GRE دارای موتور الکتریکی با توان ۱۴۹ اسب بخار و گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر بوده که این امر باعث ارائه تجربه رانندگی جذاب‌تری در مقایسه با خودروهای بنزینی مشابه می‌گردد. این خودرو با یک بار شارژ قادر به پیمودن مسافت ۴۰۰ کیلومتر بوده و زمان شارژ سریع و معمولی آن به ترتیب ۳۰ دقیقه و ۸ ساعت می‌باشد. هندلینگ بهتر لونا GRE به دلیل قرارگیری پک باتری در مرکز این خودرو و پایین آوردن مرکز ثقل آن حاصل می‌گردد.
این سدان خانوادگی کلاس C دارای موتور سنکرون مغناطیس دائم با حداکثر دور ۱۲۰۰۰ در دقیقه و باتری لیتیوم-آهن-فسفات با ظرفیت ۴۳.۹ کیلووات ساعت است. حداکثر سرعت آن ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۹.۵ ثانیه گزارش شده است. سیستم انتقال نیروی تک سرعته آن مصرف انرژی ۱۱ کیلووات ساعت بر ۱۰۰ کیلومتر را ثبت می‌نماید. ابعاد این خودرو ۴۶۷۵ در ۱۸۳۵ در ۲۷۵۰ میلیمتر و وزن آن ۱۵۳۵ کیلوگرم است. حجم صندوق بار آن ۴۱۰ لیتر می‌باشد. این محصول گارانتی ۳ ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتری (هرکدام زودتر فرا برسد) را از طرف شرکت سازنده دریافت نموده است.

لونا GRE به لحاظ ظاهری بسیار زیبا و چشم‌نواز طراحی شده است. چراغ‌های روشنایی آن به صورت خطوط باریک و کشیده اجرا گردیده و این خودرو فاقد جلوپنجره است. نصب آینه‌ها روی درب‌ها از نکات خاص طراحی آن به شمار می‌رود. در نمای عقب نیز با چراغ‌هایی به سبک خودروهای مدرن و لوکس روبرو هستیم. این خودرو علاوه بر کابین راحت و جادار، دارای فضای بزرگ صندوق عقب می‌باشد.

لونا GRE دارای سیستم‌های ایمنی متنوعی از جمله سیستم ترمز ضد قفل ABS، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP و سیستم‌های کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی می‌باشد. از دیگر تجهیزات آن می‌توان به سیستم تهویه اتوماتیک، رینگ‌های ۱۷ اینچی، دکمه روشن/خاموش و ورودبدون کلید و سیستم صوتی با پورت USB اشاره نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا