خودرو

آفروددارها بخوانند

معاون عملیات پلیس راهور فراجا گفت: خودروهای آفرود با توجه به قوانین و مقررات فعلی راهنمایی و رانندگی، اجازه تردد در معابر عمومی ندارند.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سردار محمدباقر سلیمی اظهار داشت: خودروهای آفرودی که با تغییرات در ارکان اصلی وسایل نقلیه ساخته می‌شوند، صرفاً برای استفاده در اماکن ورزشی و طبیعت گردی و تفریحی است.
وی استفاده از این خودروها را در محیط‌های خارج جاده‌ای همچون کویر و اماکنی از این دست جایز دانست و افزود: چنانچه این خودروها بخواهند در معابر عمومی جابه جا شوند باید به صورت محموله و بر روی کفی و یدک حمل شوند.
معاون عملیات پلیس راهور تصریح کرد: در رابطه با ساماندهی خودروهای آفرودی تعاملاتی با سازمان ایرانگردی و جهانگردی و کانون و هیات‌های اتومبیلرانی صورت گرفت و پلیس راهنمایی و رانندگی به دنبال انضباط در بهره‌برداری از این نوع وسایل نقلیه است.
سردار سلیمی با اشاره به جای خالی آیین‌نامه و دستورالعمل راهنمایی برای استفاده از این نوع وسایل نقلیه، افزود: در حال تهیه پیش‌نویس با همکاری مجموعه‌های یادشده هستیم.
معاون عملیات پلیس راهور فراجا درباره تردد برخی از این خودروها در معابر شهری اضافه کرد: البته قانون و جریمه برای برخورد با دستکاری در ارکان اساسی خودرو وجود دارد و پلیس براساس مسئولیت خود با این خودروها برخورد می‌کند. مقصود از خلأ قانون درباره نوع استفاده و بهره برداری از این نوع وسایل نقلیه است.
سردار سلیمی با تاکید بر اینکه پلیس به هیچ وجه با نشاط و تفریح به خصوص برای جوانان مخالف نیست، افزود: در حال حاضر هدف ما آن دسته از وسایل نقلیه‌ای است که با عبور از خط قرمزهای پلیس و استانداردهای موجود، زمینه ناامنی را برای معابر عمومی و شهروندان ایجاد می‌کنند.
گفتنیست پیش از این نیز علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: اکنون هیچ آیین نامه‌ای بر آفرودسواران یا همان بیراهه سواران حاکم نیست که تهیه آیین‌نامه فعالیت آنها در طبیعت در دستور سازمان محیط‌زیست قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا