خودرو

هیوندای کونا ۲۰۲۴ در سامانه یکپارچه خودرو عرضه شد + جدول قیمت اردیبهشت ۱۴۰۳


با توجه به اطلاعیه شماره ۱۴ عرضه خودروهای وارداتی از سوی سامانه یکپارچه عرضه خودرو، شرکت تجارت و پشتیبانی کرمان خودرو (KTL) قصد دارد تا خودروی هیوندای کونا را با قیمت قطعی ۲۰,۴۹۶,۶۰۰,۰۰۰ ریال در مبادی ورودی به متقاضیان عرضه نماید. این مبلغ صرفاً شامل قیمت خودرو در مبادی ورودی می‌شود و هزینه‌های دیگری نظیر بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده و کرایه حمل نیز باید به آن اضافه گردد.

مطابق با اطلاعیه منتشر شده، سامانه یکپارچه عرضه خودرو از روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت همین ماه، صرفاً جهت انتخاب خودروهای مندرج در جداول اعلامی باز خواهد بود. این امکان فقط برای متقاضیانی فراهم است که در اسفند ۱۴۰۱ در سامانه ثبت‌نام کرده و حساب خود را بلوکه نموده‌اند. ثبت‌نام جدیدی در این مرحله انجام نمی‌شود.
واردکنندگان موظفند با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو نسبت به دریافت وجه از مشتریان و تحویل خودرو اقدام نمایند. در صورت تأخیر در تحویل، قراردادهای منعقده مشمول جرایم مندرج در آیین‌نامه خواهند شد. تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو صورت می‌گیرد.
علاوه بر هیوندای کونا، خودروهای دیگری نیز با قیمت‌های علی‌الحساب یا قطعی در مبادی ورودی به متقاضیان عرضه خواهند شد. اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

هیوندای کونا که نخستین بار در سال ۲۰۱۷ در کره جنوبی معرفی شد، اکنون با ظاهر و امکانات متحول شده‌ای در آمریکا عرضه می‌گردد. طراحان هیوندای ابتدا روی مدل الکتریکی کونا ۲۰۲۴ متمرکز شدند و سپس این طراحی را به سایر نسخه‌ها از جمله احتراقی، هیبریدی و N لاین تسری دادند.
بخش جلویی همه مدل‌ها دارای یک نوار نورانی باریک در لبه کاپوت است و چراغ‌های جلو در گوشه‌های بیرونی و زیر این نوار قرار گرفته‌اند. نمای جانبی نیز در بیشتر مدل‌ها مشترک است اما نسخه N لاین و الکتریکی فاقد گلگیرهای برآمده هستند. بخش عقب نیز دارای نوار نورانی و چراغ‌های عقب در گوشه بیرونی است. ابعاد کونا ۲۰۲۴ نسبت به نسل قبلی افزایش یافته است.
در کابین، دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در قاب واحدی تعبیه شده و امکانات جدیدی از جمله حافظه صندلی، شارژر بی‌سیم و پشتیبانی از NFC ارائه می‌گردد. نسخه‌های احتراقی دارای پیشرانه ۲ لیتری یا ۱.۶ لیتری توربوشارژ هستند و نسخه هیبریدی نیز مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری درون‌سوز همراه موتور برقی ۱۳۹ اسب بخار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا