اتومبیل برقی پورشه تایکان: نوع جدید و ارزان تر 4S وارد می شود

cover
پورشه تایکان در حال گسترش است: پس از اولین اطلاعیه رسمی در اوایل سال 2019، اشتوتگارت نسخه 4S از اولین خودروی برقی مناسب خود را تأیید کرده است.

 

پورشه موفق شده است مقدار قابل توجهی در برچسب قیمت پایین تر بیاید و مدل 4s را ارزان تر عرضه کند. تایکان در سه رویداد هماهنگ در سراسر جهان در تورنتو، برلین و فوژو، خودروی تمام الکتریکی خود را رسما از اشتوتگارت وارد کرد. در این رویداد، الیور بلوم، رئیس هیئت اجرایی پورشه گفت: این روز آغاز یک دوره جدید است. تایکان می تواند میراث ما را به آینده پیوند دهد.

 

در اینجا بررسی کاملی از پورشه تایکان ارائه می دهیم:

 

بلوم در اولین نمایشگاه جهانی اتومبیل گفت: شروع این پروژه و مطرح کردن اینکه هدف ما برای دستیابی به چه چیزی تعیین شده است، یک چالش بزرگ بود. برای ما کاملاً مشخص بود که وقتی ما یک ماشین را طراحی و مهندسی می کنیم، باید 100 درصد پورشه باشد. ما در چهار سال گذشته کارهای بسیار سختی انجام داده ایم، بنابراین این مورد برای ما بسیار هیجان انگیز است.

 

 

مشخصات مدل جدید پورشه تایکان

 

چراغهای جلو جمع و جور با DRL های چهار LED به دنبال چرخهای بزرگ در قسمت جلویی و چراغ قوه به سبک کلاسیک در عقب قرار دارند. دریچه های هوا با خنک کننده ترمز در جریان هوای مستقیم در جهت ورودی وجود دارد که در صورت نیاز به محافظت کامل در زیر سطح یک اسپویلر عقب شفاف و جزئیات مدار در پشت پنل به همراه آرم پورشه در قسمت عقب قرار دارد.

پورشه ادعا می کند که تایکان کمترین میزان بهره وری را نسبت به خودروهای خود دارد که بسته به مدل، بین 0.22 و 0.25Cd وزن دارد.

 

عملکرد تایکان به چه شکل است؟

 

یک موتور در هر محور، یک گیربکس تک سرعت در جلو و یک گیربکس دو سرعته در عقب برای موتورهای چهار چرخ وجود دارد. این گیربکس دو سرعته دارای دنده کوتاه تری است که برای حداکثر توان در هنگام شروع کار طراحی شده است و برای رانندگی منظم تر نیز دنده طولانی تری دارد. EV جدید تاکنون با سه مشخصه تأیید شده است: 4S ، Turbo و Turbo S.

 

انتخاب ما از بهترین خودروهای برقی

 

هر دو مدل توربو S و توربو، 616 اسب بخار قدرت دارند. این به معنی 0-62 مایل در ساعت در 3.2 ثانیه یا 2.8 ثانیه است که هر دو مدل با سرعت 161 مایل در ساعت برخورد می کنند.

یکی از مهمترین نکاتی که پورشه عنوان می کند، قابلیت تکرار عملکرد کنترل پرتاب آن است که این ماشین برای اداره چندین پرتاب سخت، بدون خطر آسیب رساندن به قطعات دیگر طراحی شده است.

 

توربو و توربو S

 

این برند نه تنها نمی خواهد از میراث خود رها شود بلکه به برنامه های اشتوتگارت اشاره دارد تا مدل های ارزان تر و کم قدرت تری را معرفی کند. بلوم می گوید كه مردم توربو را با پورشه ارتباط می دهند، اما ازنظر مهندسی، هیچ ارتباطی بین توربو و پورشه نیست. اما ما از توربو بیشتر به عنوان یک نام خاص استفاده می کنیم که مشتریان ما با محصولات ما ترکیب می کنند. اگر توربو S را انتخاب کردید، می دانید که بالاترین مدل طیف توربو کمی پایین است و ما برای بقیه از کد پورشه استفاده می کنیم.

ما در ماه های آینده باتری های کوچکتر و نسخه های ارزان تری خواهیم داشت. ما دامنه ای بین 400-450 کیلومتر از این محدوده را داریم که هدف قرار خواهیم داد. بنابراین صرف نظر از اینکه کدام مدل را خریداری کنید پورشه هنوز هم قصد دارد یک گستره ی حدود 250 مایلی داشته باشد.

 

توضیحاتی از دامنه خودرو

 

پورشه می گوید توربو در چرخه WLTP 280 مایل است، در حالی که توربو S پس از 256 مایل به شارژ نیاز دارد. در همین حال، 4S بسته به اینکه باتری را انتخاب کنید، حدود 252 مایل یا فاصله ی 287 مایلی دارد.

 

پورشه تایکان جدید را چگونه شارژ می شود؟


پورشه می گوید EV جدید از یک معماری 800 ولت برای سیستم برق خود استفاده کرده است و بیشتر افراد از سیستم 400 ولت استفاده می کنند. اشتوتگارت می گوید که به تایکان این امکان را می دهد که تنها در پنج دقیقه 62 مایل شارژ اضافی بدست آورد. پورشه همچنین دارای یک “برنامه ریز شارژ” است که می تواند با پیش تنظیم باتری ها به دمای مطلوب، تاثیر سرمای زیاد را که بر سرعت شارژ تأثیر می گذارد، کاهش دهد.

 

فضای داخلی پورشه تایکان

 

فضای داخلی و کابین پورشه تایکان ، فضایی تمیز و بدون شکاف است که به طرز زیبایی فناوری و آرامش را به هم پیوند می دهد.

 

سرنشینان صندلی عقب، با وجود سقف کوپه مانند، از فضای نشیمن خوب و صندلی مناسبی برخوردار هستند، در حالی که فضاهای موجود در باتری کفپوش، ضمن حفظ حجم و ظرفیت باتری، حالت صندلی راحتی را نشان می دهد.

پورشه به علت تقاضاهای زیاد قصد دارد خودرو را در ابتدای سال 2020 تحویل دهد.

مطالب دیگر

نظرات