خودرو

آئودی Q4 e-tron با چه مشخصاتی به ایران می‌آید؟


شرکت تازه‌تاسیس نادین‌خودرو مدعی عرضه محصولات آئودی در ایران شده است. در وبسایت رسمی این شرکت مدل Q4 e-tron در قالب چند نسخه دیده می‌شود که البته ظاهرا قرار است نسخه فول‌آپشن آن در ایران عرضه شود. آئودی Q4 e-tron یک کراس‌اوور الکتریکی لوکس و کوچک است که بر اساس پلتفرم مخصوص خودروهای الکتریکی گروه فولکس‌واگن یعنی MEB ساخته شده و چهارمین محصول تمام‌الکتریکی خانواده e-tron محسوب می‌شود.این مدل اولین بار در آپریل ۲۰۲۱ به نمایش گذاشته شد و آئودی فیس‌لیفت جدیدی هم از آن را در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد کرد.

آئودی مجموعه e-tron را در سال ۲۰۰۹ معرفی کرد که اولین عضو آن، یک مدل مفهومی بود که در نمایشگاه خودروی آلمان ۲۰۰۹ به نمایش گذاشته شد. یک دهه پس از معرفی این مدل مفهومی، آئودی اولین محصول تمام‌الکتریکی این خانواده که یک مدل شاسی‌بلند بود را وارد مرحله تولید انبوه کرد.

به عنوان یک کراس‌اوور سبک و کوچک از سگمنت D، آئودی Q4 e-tron از فضای داخلی نسبتا وسیعی بهره می‌برد. ابعاد آن ۴۵۸۸ میلی‌متر (طول)، ۱۸۶۵ میلی‌متر (عرض) و ۱۶۲۶ میلی‌متر (ارتفاع) است و فاصله بین محورها نیز به ۲۷۶۵ میلی‌متر می‌رسد. حجم فضای بار در صندوق عقب نیز ۵۲۰ لیتر اعلام شده است.

اگرچه آئودی Q4 e-tron در نسخه‌های متنوعی عرضه می‌شود اما نادین‌خودرو نسخه مجهزی که ۴۰ e-tron Chuangjing Edition نام دارد را برای بازار ایران آماده کرده است. این نسخه از یک یشرانه الکتریکی با توان تولید ۱۵۰ کیلووات (۲۰۴ اسب بخار) و گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. حداکثر سرعت این نسخه ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است و برای طی کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، نیازمند ۸.۸ ثانیه است. باتری ۸۴.۸ کیلووات ساعتی آن می‌تواند با یک بار شارژ کامل، مسافتی برابر با ۶۰۵ کیلومتر بر اساس چرخه رانندگی CLTC را طی کند.

آئودی Q4 e-tron 40 Chuangjing Edition به گستره‌ای از سیستم‌های ایمنی مجهز است که از بین موارد غیرفعال می‌توان به سیستم‌های ABS، EBD، CBC، سیستم‌های ترمز کمکی (EBA/BAS/BA)، سیستم‌های ضدلغزش (ASR/TCS/TRC) و سیستم‌های کنترل پایداری (ESC/ESP/DSC) اشاره کرد. سامانه نظارت بر فشار هوای تایرها (TPMS)، کیسه‌های هوا و قفل و اتصالات ایزوفیکس مخصوص صندلی کودک از سایر تجهیزات ایمنی خودرو در این بخش هستند. سیستم‌های ایمنی فعال نیز شامل مواردی مثل سامانه هشدار انحراف از خطوط، ترمز فعال، هشدار مانع و برخورد از جلو، هشدار حداقل سرعت و تماس امداد جاده‌ای می‌شود.

آئودی Q4 e-tron همچنین از برخی تجهیزات کمک‌رسان مثل رادار جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه پانورامیک، دوربین دنده‌عقب، ۱۲ سنسور التراسونیک و ۳ رادار با قابلیت تشخیص فاصله میلی‌متری بهره می‌برد. کروزکنترل تطبیقی، ناوبری ماهواره‌ای، سیستم کمک به حفظ خطوط، سیستم هشدار تشخیص مانع هنگام حرکت به سمت عقب، سیستم کمکی پارک دوبل و دوربین تشخیص علائم ترافیکی از سایر ویژگی‌های خودرو در این بخش محسوب می‌شوند.

در فضای داخلی آئودی Q4 e-tron، یک نمایشگر ۱۱.۶ اینچی لمسی وجود دارد. سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی خودرو از بلوتوث، اتصالات Android Auto و Apple CarPlay و همچنین رابط کاربری مخصوص راننده MMI بهره می‌برد. یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی LCD نیز به عنوان پنل ابزار فعالیت می‌کند. صندلی‌ها از طراحی اسپرت و روکش چرم مصنوعی بهره می‌برند و امکان تنظیم برقی آن‌ها نیز وجود دارد. صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن هستند و صندلی راننده از حافظه مخصوص تنظیمات بهره می‌برد. امکان اتصال به سیستم صوتی و تصویری با استفاده از پورت USB-C وجود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا