خودرو

ام جی با دو محصول جدید در نمایشگاه خودرو ژنو (+تصاویر)

ام جی، ۲ خودرو دیگر را هم به ژنو آورده که ام جی ۹ و ام جی اس۹ هستند. این خودروها در واقع همان محصولات برند جینی رایزینگ در مدل های اف۷ و آر۷ هستند که این برند نیز به گروه سایک تعلق دارد.
عصر ایران- کمپانی سایک با برند ام جی حضوری فعال در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۴ دارد. رونمایی از نسل جدید ام جی۳ یکی از برنامه های خاص ام جی در این رویداد خودرویی بود که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد.
ام جی، ۲ خودرو دیگر را هم به ژنو آورده که ام جی ۹ و ام جی اس۹ هستند. این خودروها در واقع همان محصولات برند جینی رایزینگ در مدل های اف۷ و آر۷ هستند که این برند نیز به گروه سایک تعلق دارد.
ام جی با خودروهای جدید خود به دنبال بهبود حضور در بازارهای بین المللی و همچنین بهبود شرایط فروش برند رایزینگ در بازار داخلی چین است که تا کنون آمار فروش مناسبی نداشته است.
سایک پیش از این نیز تعدادی از محصولات خود را با لوگو ام جی روانه بازار کرده است. از جمله این موارد باید به وولینگ ایر ئی وی با برند ام جی کومت، مکسوس تی۷۰ با برند ام جی اکستندر، رووی ئی آی۵ با برند ام جی۵ و رووی مارول آر با برند ام جی مارول آر اشاره کنیم.
ام جی۹ یک سدان الکتریکی لیفت بک بزرگ است که از طراحی پیشرفته ای بهره می برد. این خودرو دارای ضریب درگ ۰.۲۰۶ Cd است. همانطور که اشاره شد، ام جی۹ همان رایزینگ اف۷ بازار چین است که مارس سال گذشته فروشش آغاز شد.
طراحی آئروداینامیک موفق، دستگیره های درب پاپ-آپ و فرم کوپه اتاق موجب شده تا این محصول مورد توجه مخاطب باشد. ام جی۹ از منظر ابعاد برابر با ۵۰۰۰ میلیمتر در طول، ۱۹۵۳ میلیمتر در عرض و ۱۴۹۴ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز ۳۰۰۰ میلیمتر است.
ام جی۹ در مقایسه با آئودی ئی-ترون جی تی برابر با ۱۰ میلیمتر در طول و ۸۴ میلیمتر در ارتفاع برتری دارد اما از نظر عرض حدود ۷ میلیمتر باریک تر است.
داخل کابین ام جی۹ کاملا شبیه ساختار مالتی مدیا ام باکس مرسدس بنز و هایپر اسکرین آن طراحی شده است. نمایشگرهای یکپارچه نیستند اما زیر قابی یک تکه قرار دارند. نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی اطلاعات کیلومتر پشت فرمان، نمایشگر ۱۵.۰۵ اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مقابل سرنشین جلو جلوه خاصی به کنسول اصلی داده اند.
یک نمایشگر ۸ اینچی نیز برای ردیف عقب نصب شده است.
نیروی محرکه ام جی۹ دقیقا مانند رایزینگ اف۷ است. تریم پایه از تک موتور الکتریکی مرتبط با محور عقب استفاده میی کند که ۳۴۰ اسب بخارخروجی دارد. انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی از باتری ۶۴ کیلووات ساعت تامین می شود. برد حرکتی این تریم ۵۰۰ کیلومتر گزارش شده است.
تریم بعدی از تک موتور مشابه استفاده می کند اما ظرفیت بسته باتری به ۷۷ کیلووات ساعت ارتقا یافته که برد حرکتی را به ۶۰۲ کیلومتر می رساند.  تریم دیگری نیز با باتری ۹۰ کیلووات ساعت و برد حرکتی ۷۰۲ کیلومتر قابل سفارش است.
اما تریم پرچمدار با دو موتور الکتریکی و ۵۴۴ اسب بخار خروجی از بسته باتری ۹۰ کیلووات ساعت و برد حرکتی ۶۳۲ کیلومتر استفاده می کند.
در کشور چین، رایزینگ اف۷ از قابلیت تعویض باتری توسط کاربر پشتیبانی می کند. تعویض این باتری در مراکز مرتبط فقط ۹۰ ثانیه زمان می برد! جالب است بدانید که رایزینگ ، ۹۰ مرکز تعویض باتری در سراسر چین دارد که البته در برابر ۲۳۷۵ مرکز برند نیو عدد جالبی نیست.
در بازار چین، رایزینگ اف۷ از ۲۶۴۰۰ تا ۴۳ هزار دلار قیمت دارد اما قیمت ام جی۹ برای بازار اروپا هنوز مشخص نشده است.
ام جی اس۹ کراس اووری میان سایز است که براساس رایزینگ اف۷ توسعه یافته است. در پروفایل دماغه نیز منظره ای مشابه با سدان ام جی۹ مشاهده می شود.
شیب کوپه سقف، درب های بدون فریم و دستگیره های پاپ آپ اینجا حضور دارند تا منظره ای یکپارچه شکل بگیرد. ام جی اس۹ هم از نمایشگر سه بخشی با حس و حال ام باکس مرسدس بنز استفاده می کند اما این خودرو یک نمایشگر هداپ واقعیت افزوده از هواوی را نیز همراه خود دارد.
تریم تک موتور محور عقب ام جی اس۹ دقیقا مانند رایزینگ آر۷ برابر با ۳۴۰ اسب بخار خروجی دارد و برد حرکتی آن ۵۳۶ کیلومتر است. انرژی مورد نیاز پیشرانه از باتری ۷۷ کیلووات ساعت تامین می شود.
تریم بعدی ام جی اس۹ باتری ۹۰ کیلووات ساعت و برد حرکتی ۶۷۰ کلومتر دارد.
اینجا برخلاف رایزینگ آر۷ خبری از تریم دو موتوره نیست زیرا هزینه های تولید آن بالا بوده و به همین دلیل از خط تولید خارج شده است.
رایزینگ آر۷ در بازار چین از ۲۱ تا ۳۲ هزار دلار قیمت دارد. قیمت ام جی اس۹ هنوز مشخص نشده است.
سایک همچنین در نظر دارد تا محصولات برند آی ام خود را با لوگوی ام جی روانه اروپا و آمریکای جنوبی کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا