خودرو

لیست خودروهای برقی وارداتی منتشر شد

مدیر سامانه یکپارچه خودروها، ضمن تاکید بر اینکه سامانه، از امروز (یکشنبه) برای…
مدیر سامانه یکپارچه خودروها، ضمن تاکید بر اینکه سامانه، از امروز (یکشنبه) برای عرضه‌ خودروهای برقی فعال خواهد شد، از عرضه‌ شش خودروی برقی وارداتی در این مرحله برای متقاضیانی که طی مدت تعیین شده (از پنجشنبه هفته گذشته تا ساعت ۱۳ روز چهارشنبه این هفته) اقدام به حساب وکالتی و مسدود کردن وجه ۱۰۰ میلیون تومانی کرده‌اند، خبر داد.
ایسنا نوشت : مدیر سامانه یکپارچه خودروه ضمن تاکید بر اینکه سامانه، از امروز (یکشنبه) برای عرضه‌ خودروهای برقی فعال خواهد شد، از عرضه‌ شش خودروی برقی وارداتی شامل آئودی Q۵، هوندا ENS۱،   فولکس واگن ID۴،  لونا، سیناگولد، جی سون در این مرحله برای متقاضیانی که طی مدت تعیین شده (از پنجشنبه هفته گذشته تا ساعت ۱۳ روز چهارشنبه این هفته) اقدام به حساب وکالتی و مسدود کردن وجه ۱۰۰ میلیون تومانی کرده‌اند، خبر داد.
با توجه به اینکه تا لحظه‌ انتشار این گزارش هنوز، سامانه یکپارچه عرضه‌ خودروهای برقی برای ثبت‌نام متقاضیان فعال نشده است، مهدی تقدسی، بر بازگشایی قطعی سایتِ سامانه در روز جاری (یکشنبه) برای ثبت‌نام متقاضیان تاکید کرد و از عرضه‌ شش خودروی برقی وارد شده در این مرحله، خبر داد.
برای مشارکت در این طرح فروش خودروهای برقی، متقاضیان از روز پنجشنبه هفته گذشته (۲۷ اردیبهشت ماه) این امکان فراهم شده که یکی از حساب‌های بانکی خود نزد شعب بانک‌های واجد شرایط را به نام خودرو برقی وارداتی وکالتی کرده و وجه ۱۰۰ میلیون تومانی را در این حساب وکالتی خود مسدود کنند. متقاضیان برای این منظور تا ساعت ۱۳ روز چهارشنبه (دوم خرداد ماه) می‌توانند برای ثبت‌نام خودروهای وارداتی، حساب خود را وکالتی و وجه مورد نظر را در آن بلوکه کنند.
پس از آن، متقاضیانی که برای حساب وکالتی اقدام کرده باشند از امروز (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه) تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه روز شنبه هفته آینده (پنجم خرداد ماه) فرصت دارند تا با مراجعه به سایت سامانه یکپارچه عرضه‌ خودروهای واردتی به نشانی https://evauto.ir مراجعه کرده و از لیست محصولات عرضه شده؛ یک اولویت مورد نظر خود را انتخاب کنند.
شایان ذکر است که وجه مسدود شده در حساب وکالتی جهت ثبت‌نام اولیه، بایستی تا زمان اعلام نتایج قطعی و بارگذاری وضعیت تخصیص در پروفایل ثبت‌نام‌کنندگان، در حساب مذکور مسدود باقی بماند؛ برداشت وجه از این حساب به منزله ابطال ثبت‌نام تلقی خواهد شد.
البته قابل ذکر است که افتتاح حساب وکالتی و ثبت‌نام اولیه، به صورت قطعی، به‌منزله تخصیص خودرو نخواهد بود؛ چراکه تخصیص مطابق با میزان عرضه صورت خواهد گرفت.
گفتنی است که البته، اولین طرح فروش خودروهای برقی، نیمه اردیبهشت ماه و از طریق همان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی و صرفاً برای ثبت‌نام کنندگان مرحله اول خودروهای وارداتی (اسفند ماه ۱۴۰۱) اجرایی شد که بیش از ۶۰۰ درخواست برای خودروهای برقی ثبت شد.
همچنین شایان ذکر است که طبق اعلام رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، حدود ۷۰۰۰ الی ۸۰۰۰ خودروی وارداتی برقی آماده عرضه است.
مهدی ضیغمی در گفت‌وگویی ضمن تاکید بر اینکه عرضه خودروهای برقی تسهیل شده و محدودیت‌هایی همچون صرف اشخاص حقیقی یا عدم پلاک انتظامی فعال که برای فروش خودروهای وارداتی بنزینی مطرح بوده، برای عرضه‌ خودروهای برقی برداشته شده، اعلام کرده است که “شرکت‌های واردکننده خودرو برقی می‌توانند خارج از سامانه یکپارچه عرضه خودروهای برقی هم خودروی وارد شده را بفروشند، اما بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند در سامانه بفروشند تا نظارت بر روند بهتر باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا