خودرو

بررسی همکاری های مشترک در راستای کالاهای مبادلاتی ایران و روسیه

عصر خودرو- اعضای آژانس فدرال قانونگذاری فنی ‌‌اندازه شناسی روسیه همراه با هیات نمایندگان سازمان ملی استاندارد ایران، عصر دیروز از بخش های مختلف مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو ISQI بازدید کردند.به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سعید تاجیک، مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در نشستی با هیات روسی به معرفی فعالیت های این مرکز پرداخت و گفت: پایبندی به توسعه پایدار برای داشتن جامعه ای پاک تر و سالم تر جزو اهداف این مرکز است.
وی با اشاره به استراتژی بلند مدت این مجموعه برای ارتقای فعالیت های آزمایشگاهی در بخش انواع خودرو و آسانسور، پیشنهاد توسعه و تعمیق همکاری در زمینه بازرسی کالاهای ایرانی به مقصد روسیه را مطرح کرد.
تاجیک توضیح داد: تمامی کالاهایی که از روسیه به بازار ایران وارد می شود نیز توسط شرکت های بازرسی غیر روسی ارزیابی و تایید می شود.
تاجیک حضور هیات روسی برای انجام مذاکرات دوجانبه با سازمان ملی استاندارد ایران را اتفاق مبارکی در روابط تجاری دو کشور دانست و خاطرنشان کرد: این پیمان می تواند زمینه همکاری مشترک را با بهره مندی از ظرفیت های ایجاد شده برای سایر شرکت های بازرسی نیز فرآهم سازد.
رئیس استاندارد روسیه نیز در جریان این بازدید، ظرفیت‌ها و قابلت های آزمایشگاهی شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تفاهم‌نامه بین استاندارد دو کشور شرایط تجارت را تسهیل و تسریع می کند.
شالایف با بیان اینکه فعالیت‌های تجاری در چارچوب مفاد تفاهم‌نامه مذکور پیش خواهد رفت، تصریح کرد: سایر تبادلات تجاری بین دو کشور، چه در بخش دولتی و چه خصوصی در سایه این تفاهم‌نامه انجام می گیرد.
وی درخصوص پیشنهاد همکاری مبنی بر انجام فرایند بازرسی توسط نهادهای بازرسی ایرانی و روسی، افزود: این اقدام ضمن کاهش هزینه و زمان برای تجار، فرصتی برای نهادهای ارزیابی کننده در فرایند بازرسی فرآهم می آورد.
تاجیک همچنین پیشنهاد داد: با ایجاد ارتباط بین سایر شرکت‌های بازرسی در دو کشور که فعالیت مشترک دارند، فصل جدیدی از همکاری های اقتصادی آغاز خواهد شد.
گفتنی است، رئیس استاندارد روسیه در راس هیاتی برای امضای برنامه اجرایی و ادامه مذاکرات و همکاری های دوجانبه که از دو سال پیش در دستور کار قرار گرفته، به ایران سفر کرده است.
دانلود با کیفیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا