خودرو

بوگاتی شیرون سوپراسپرت هوماژ وارد میدان شد/ عکس

مشابه آنچه از بوگاتی ویرون شاهد بودیم، بوگاتی شیرون هم در چندین نسخه و سری ویژه ساخته می‌­شود. البته به لطف تیراژ ۵۰۰ دستگاهی بوگاتی شیرون که ۵۰ دستگاه بیشتر از ویرون است، فرصت بیشتری برای ساخت مدل‌های ویژه از این مدل فراهم شده است. پیش از آن‌که جانشین بوگاتی شیرون ظرف چند ماه آینده رونمایی شود، یک مدل تک­ ساخت دیگر از این خودروی ۱۶ سیلندر معرفی شده است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش باما، بوگاتی شیرون سوپر اسپرت هوماژ T50Sبرای گرامیداشت خاطره تایپ ۵۰S شکل گرفته است، خودرویی که در سال ۱۹۳۱ به عنوان نماینده رسمی بوگاتی در مسابقات لمان، کار خود را از پیست دلا سارته آغاز کرد. البته شش سال بعد یعنی در سال ۱۹۳۷ بود که بوگاتی تایپ ۵۷G تانک به قهرمانی لمان دست پیدا کرد.
نخستین ویژگی ظاهری شیرون سوپر اسپرت هوماژ T50S، عدد ۵ روی جلوپنجره نعلی-شکل است. همین عدد با رنگ سفید روی درها دیده می‌شود. نوشته Le Mans 1931 هم در نمای جانبی و جلوتر از چرخ‌های عقب حک شده درحالی‌که طرح شماتیک پیست دلا سارته نیز در زیر باله فعال عقب، قابل مشاهده است.

بوگاتی از اعلام نام مالک این خودروی منحصربه‌فرد خودداری نموده است، ولی با توجه به شب‌رنگ‌های نارنجی در کنار هلالی چرخ‌ها، می‌توان حدس زد که ایشان در ایالات متحده ساکن است. به غیر از موارد مذکور، تمامی نقاط بدنه این بوگاتی شیرون سفارشی با رنگ مشکی براق Perlée تزئین شده است، تا کاملا یادآور مدل کلاسیک باشد.
در فضای کابین هم با استفاده گسترده از رنگ مشکی مواجه هستیم، با این تفاوت که طرح بوگاتی تایپ ۵۰S روی پوشش داخلی درها و عبارت Le Mans 1931 روی پشتسری صندلی‌ها با نخ سفید و با دست دوخته شده است.

این نمونه خاص از بوگاتی شیرون سوپر اسپرت به سقف شیشهای سفارشی با نام Sky View مجهز شده است، که علاوه بر افزایش روشنایی کابین، فضای بالای سر سرنشینان را هم به میزان ۲.۷ سانتی‌متر افزایش می‌دهد. این سقف از دو پنل ثابت با ساختار لمینیت شده و چهار لایه میانی تشکیل شده و در برابر نفوذ گرما و سروصدا هم مقاوم است.
همچون اکثر خودروهای خاص و سفارشی، از قیمت بوگاتی شیرون سوپر اسپرت هوماژ T50S نیز اطلاعی در دسترس نیست. البته با توجه به قیمت پایه ۳.۸۲۵ میلیون دلاری بوگاتی شیرون سوپر اسپرت بدون احتساب هزینه‌های جانبی، می‌توان با اطمینان ادعا کرد که قیمت این نمونه به مراتب بالاتر خواهد بود.
۲۲۷۲۲۷

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا