خودرو

تصاویر جدید تیارا پرایم، کراس اوور مکث موتور در راه بازار ایران + عکس


خودروسازان ایرانی همواره در تلاش هستند تا با ارائه محصولات جدید، سهم بالاتری از بازار رقابتی خودرو را به خود اختصاص دهند. در این راستا، شرکت مکث موتور نیز آماده عرضه نسخه به روز شده و پیشرفته از محصول قبلی خود، تیارا، تحت عنوان “تیارا پرایم” است و تصاویر اختصاصی خودروبانک از این خودرو جدید، آن را در حال گذراندن مراحل تست فنی و جاده ای نشان می‌دهد. این کراس‌اوور لوکس، که از پلتفرم بایک بیجینگ X7 چینی بهره می‌برد، با مشخصات فنی قدرتمند و امکانات رفاهی گسترده، وعده تجربه‌ای متفاوت را به مشتریان ایرانی می‌دهد.

در بخش پیشرانه، تیارا پرایم مجهز به یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر TGDi با توان خروجی ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور حداکثر ۲۸۰ تا ۳۰۵ نیوتن متر است. این نیروی قدرتمند از طریق یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه هفت سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. سیستم تعلیق این خودرو نیز از طراحی مولتی‌لینک در عقب و مک‌فرسون در جلو بهره می‌برد، که امکان کنترل و هندلینگ مطلوب را فراهم می‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این کراس‌اوور ۱۶۵۰ کیلوگرمی کمتر از ۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. همچنین میزان مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.
از نظر طراحی ظاهری، تیارا پرایم با ابعاد ۴۷۴۵ میلی‌متر طول، ۱۸۹۲ میلی‌متر عرض و ۱۷۱۵ میلی‌متر ارتفاع، چهره‌ای مدرن و جذاب را ارائه می‌کند. در نمای جلو، فرم یکپارچه جلوپنجره و سپر به همراه چراغ‌های کشیده و به هم پیوسته، ظاهری تهاجمی و مطابق با ترندهای روز خلق کرده‌اند. در نمای جانبی نیز، پروفیل‌های بدنه حجیم و با خطوط اغراق‌آمیز طراحی شده‌اند. در عقب نیز، چراغ‌های یکپارچه با دیزاین دودی، دیفیوزر بزرگ مشکی رنگ و چهار خروجی اگزوز، ظاهری اسپرت و جوان‌پسند را به ارمغان آورده‌اند.

در کابین این خودرو نیز، استفاده گسترده از صفحه‌نمایش‌ها و پنل‌های دیجیتالی، فضایی مدرن و به روز را خلق کرده است. یک پنل عریض دیجیتالی و سیستم چندرسانه‌ای ترند روز، همراه با صفحه لمسی برای کنترل تهویه مطبوع، حس مدرن بودن را تقویت می‌کنند. علاوه بر این، سطوح براق کمتر و پانل‌های شبیه چوب، طراحی مجراهای هوا و فرمان به سبک مدرن‌تر، کابینی زیبا و امروزی را رقم زده‌اند.
تیارا پرایم از امکانات رفاهی و ایمنی گسترده‌ای نیز بهره می‌برد که از آن جمله می‌توان به شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک دو کاناله، جلو آمپر دیجیتال، سنسورهای نور و باران، نور بالای اتوماتیک، رادار تابلوخوان، اتوپارک، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، رانندگی خودکار بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، رینگ آلومینیومی، فناوری LED چراغ‌ها، سقف پانورامیک برقی، صندوق عقب برقی، دستگیره‌های مخفی بیرونی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، صندلی‌های برقی جلو با گرمکن و سردکن، حافظه صندلی راننده، ماساژور صندلی راننده، نور پردازی کابین، تشخیص اجسام و موجودات زنده اطراف خودرو، دوربین ۳۶۰ درجه و دوربین ثبت وقایع اشاره کرد.

با این مشخصات و امکانات، مکث موتور امیدوار است تا تیارا پرایم بتواند در بازار رقابتی ایران، مورد توجه مشتریان قرار گیرد و نسبت به محصول ناموفق پیشین این شرکت، یعنی تیارا معمولی، عملکرد بهتری داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا