خودرو

تولید این خودروها افزایش یافت/سهم خودروسازی خصوصی چقدر شد؟

اقتصادنیوز: بر اساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، یک میلیون و ٢٣٠ هزار دستگاه خودرو تولید شد که نسبت به میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته هشت درصد رشد دارد.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از این تعداد خودروی تولیدی در کشور، قریب به یک میلیون و ۴۰ هزار دستگاه سهم خودروهای سواری در کشور است که نسبت به ۹۸۰ هزار دستگاه تولید شده در مجموع ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱، شش درصد بیشتر شده است.
طی مدت مذکور سال جاری  ۱۵۲ هزار دستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافته است. آمار ثبت شده از تولید وانت کشور در ۱۱ ماهه سال گذشته رقمی در حدود ۱۰۰ هزار و ۳۰۰ دستگاه بوده است.
آمار تولید خودروهای سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) در مجموع ۱۱ ماهه سال جاری عدد ۳۴ هزار دستگاه را ثبت کرده که رشد ۱۰ درصدی تولید این خودروها را نسبت به ۳۰ هزار خودروی سنگین باری تولید شده در ۱۱ ماهه ۱۴۰۱، نشان می‌دهد.

اقتصادنیوز:«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم:
از آمار تولید خودروها در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲، قریب به ۲۸۰ هزار دستگاه خودرو با سهم ۱۱ درصدی، مختص تولید خودروهای تولیدی در شرکت‌های خودروساز خصوصی است که در مقایسه با تولید ۱۷۳ هزار دستگاه مدت مشابه سال گذشته، ۶۱ درصد رشد داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا