خودرو

خبر خوش برای متقاضیان پژو پارس / بهانه های ایران خودرو برای متقاضیان تارا ادامه دارد!

رکنا اقتصادی: بالاخره پس از گذشت بیش از یک سال از زمان ثبت نام متقاضیان خودرو پژو پارس در سامانه یکپارچه فروش خودرو، شرکت ایران خودرو کوتاه آمد و از تحویل نوبتی این خودرو به متقاضیان خبر داد.
به گزارش رکنا، بیش از یک سال است که متقاضیان خودروهای پژو پارس که تعهد سامانه یکپارچه فروش خودرو برای تحویل خودرو به آنها پاییز و زمستان ۱۴۰۲ بوده است، منتظر پیامک بخشنامه فروش هستند. این در حالی است که تاکنون برای اکثر خودروهای ایران خودرو بخشنامه فروش اعلام شده و حتی در اقدامی عجیب برای متقاضیان خودرو سورن، موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ سامانه یکپارچه، بخشنامه تبدیل به خودرو پژو پارس صادر شد.
اغلب متقاضیان خودرو پژو پارس از قشر کارمند و کارگر محسوب می شوند و با انتخاب ارزان ترین خودرو و با قرض، اخذ وام و فروش سرمایه های زندگی خود موفق به ثبت نام شدند؛ حالا بعد از گذشت یک سال انتظار قرار است صاحب خودرو شوند.
بالاخره پس از ماه ها انتظار ایران خودرو در اطلاعیه ای اعلام کرد: پیرو مصاحبه تلویزیونی تاریخ نهم اسفندماه مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان استاندارد، ضمن تشکر از مساعدت ایشان مبنی بر مجوز تداوم تولید پژو پارس، به اطلاع متقاضیان فراخوان نشده این خودرو می رساند، برمبنای مجوز کتبی سازمان ملی استاندارد، متقاضیان به ترتیب اولویت جهت واریز وجه فراخوان شده و در نوبت تحویل خودرو پارس قرار خواهند گرفت.
در روزهای گذشته نیز مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: تولید خودرو پارس تا مشخص شدن نتایج مرکز آزمون بین المللی استاندارد، در سال آینده ادامه خواهد داشت. ما در شورای عالی استاندارد بر قانون و مقررات فنی تمرکز داریم و تلاشمان این بوده که خودروسازان را متعهد به اصلاح، بهبود عیوب فنی در حوزه ایمنی و کیفیت کنیم که خودروی پژو پارس هم از جمله آنها است.
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: برای رفع دغدغه ثبت‌نام کنندگان، تولید کننده باید در چند شیفت با ترافیک بالا به تولید بپردازد و دغدغه مصرف کنندگان را برطرف کند؛ از این رو همانطور که به تولید کننده فرصت داده بودیم که تولید خودش را ادامه دهد با اخذ تعهداتی این فرصت را همچنان ادامه دادیم تا نتایج مرکز آزمون بین المللی از بابت تست هایی که از آنها خواسته ایم واصل شود و نتایج آزمون استاندارد فروردین ماه ۱۴۰۳ مشخص می شود.
گفتنی است، چندی پیش شهرام محسنی، مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه بزرگترین مشکل مربوط به خودرو پژو پارس است، گفت: این موضوع بارها و بارها در جلسات مکرر تکرار و بررسی شده است و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از طریق رئیس دفتر رئیس جمهور پیگیر حل این مشکل بوده است. همچنین هفته گذشته معاون اول رییس جمهور نیز جلسه‌ای با شرکت‌های خودروساز و سازمان ملی استاندارد برگزار کرد. روز چهارشنبه نهم اسفند نیز این پیگیری‌ها به جلسه هیات دولت رسید و رئیس جمهور شخصاً پیگیر حل این مشکل شد.
محسنی مشکل دیگر را مربوط به شرکت سایپا و تولید خودرو ساینا اعلام کرد و در این باره گفت: تمام افرادی که برای دریافت خودروی ساینا ثبت‌ نام کرده بودند و دریافت خودروی آنها به تعویق افتاده بود، تا پایان سال خودروهای خود را تحویل خواهند گرفت. افرادی که متقاضی دریافت خودرو ساینا دوگانه سوز بودند به دلیل مشکل در تامین یک یا دو قطعه، قدری با تاخیر خودروهای خود را در فصل بهار تحویل خواهند گرفت البته این خودروها مشمول افزایش قیمت در سال آینده نخواهند بود.
به گزارش رکنا، شرکت خودروسازی ایران خودرو در حالی درخصوص تحویل پژو پارس به متقاضیان اطلاعیه صادر کرده است که هنوز جزئیات آن مشخص نیست و روشن نیست بالاخره بعد از گذشت بیش از یک سال، مردم چه زمانی و با چه قیمتی خودروهای خود را تحویل می گیرند. از سوی دیگر مشکل متقاضیان خودروهای تارا و ساینا همچنان حل نشده است و شرکت های سایپا و ایران خودرو همچنان به بهانه استاندارد از تحویل این خودروها به متقاضیان خودداری می کنند.
ایران خودرو با ارسال پیامک واریز وجه‌ مجدد تارا پلاس دستی با گیربکس ۶ سرعته با افزایش قیمت ۲۰۰ میلیون تومانی برای متقاضیان تارا دستی با گیربکس ۵ سرعته، متقاضیان را مجبور به خرید خودروی گرانتر کرده است.
یک مخاطب در این خصوص گفت: شرکت ایران خودرو باز هم به بهانه استاندارد با طرح تبدیل مردم را مجبور به طرح تبدیل کرده است و قصد دارد خودرو تارا دستی با گیربکس ۵ دنده را جایگزین خودرو گرانتر کند و با یک آپشن که از اساس غیرواقعی و ظاهری است و هیچ تفاوتی با کلاس قبلی ندارد، می خواهد پول بیشتری از ما بگیرد.
این مخاطب با اشاره به بهانه های تمام نشدنی ایران خودرو گفت: ایران خودرو در حالی بهانه استاندارد را می آورد که در زمان تولید از سوی ایران خودرو اعلام شد که تنها ماشین دارای استاندارد تارا است.
این مخاطب تاکید کرد: بهانه دوم ایران خودرو این است که شما فقط تارا دستی ثبت نام کردید و کد کلاس خودرو را مشخص نکردید، اما نکته مهم این است که در زمان ثبت نام فقط تارای ۵ دنده موجود بود و مدل دیگری وجود نداشت که ما انتخاب کنیم. اگر هم این دلیل را پذیرفته شود، پس چرا تبدیل به v1p می کنید و از همان ابتدا اجباری نکردید.
این مخاطب در آخر گفت: ایران خودرو بهانه می آورد که سازمان ملی استاندارد و پلیس ناجا مجوز تولید و پلاک نمی دهند، اما نامه های رسمی این ارگان ها حاکی از آن است که خودرو تارا دستی مشکلی ندارد. بنابراین از مسئولان ذیربط درخواست داریم فکری به حال ما متقاضیان تارا کنند.
گزارش های رکنا در این خصوص را در ادامه بخوانید:
دپو هزاران خودرو پژو پارس توسط ایران خودرو / سودجویی از متقاضیان پس از یک سال سرگردانی+فیلم و عکس
ایران خودرو به قرارداد خود با مشتریان پایبند نیست / سود مشارکت مشتریان یک شبه پرید! + سند
خودروسازان قشر ضعیف جامعه را به حساب نمی آورند/ روش های عجیب ایران خودرو برای گران کردن خودرو
معترضان به ایران خودرو دست به دامن رئیس جمهور شدند + عکس و فیلم
ایران خودرو مشتریان تارا دستی را مجبور به خرید تارا پلاس کرد/ سود بادآورده ۱۸۰ میلیونی از جیب مردم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا