خودرو

خودروی پرنده برقی که در گاراژ جای می‌گیرد

عصر خودرو- یک شرکت آمریکایی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی خودروی پرنده برقی را بفروشد که در پارکینگ جا می‌شود و نیمه‌خودران است.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، شرکت «دورونی آئرواسپیس» اعلام کرد اگر همه‌چیز طبق برنامه‌ریزی پیش برود، مشتریان خودروهای پرنده H1-X می‌توانند نسخه‌های کاملا عملیاتی این وسیله نقلیه را از اوایل ۲۰۲۵ تحویل بگیرند. شرکت مذکور که در میامی قرار دارد، امیدوار است خودروی پرنده مذکور را در سال جاری میلادی آزمایش کند و اطمینان دارد که تا ۲۰۲۵ میلادی می‌تواند گواهینامه سازمان هوانوردی فدرال آمریکا را دریافت کند.
H1-X نسل جدید خودروی پرنده H1 است. هر دوی این وسایل نقلیه تمام‌الکتریکی هستند و می‌توانند به طور عمودی از روی زمین بلند شوند و فرود آیند. H1-X دارای ۴ بالابر و فن‌های پیش‌رانش است که هرکدام به وسیله موتورهای هم‌محوری که برعکس یکدیگر می‌چرخند، فعال می‌شوند. تاکسی هوایی H1-X به عنوان یک هواپیمای سبک‌وزن که می‌تواند در مناطق شهری حرکت کند، در پی دریافت مجوز سازمان هوانوردی فدرال است. البته فرایند دریافت گواهینامه برای خودروهای برقی عمود پرواز هنوز تحت بررسی است. با این وجود دورونی آئرواسپیس و دیگر تولیدکنندگان تاکسی هوایی برقی با FAA همکاری می‌کنند تا استانداردهای اعطای گواهینامه را ایجاد کند. H1-X قرار است یک وسیله نقلیه برقی عمود پرواز باشد که جایگزین خودروها و قطارها می‌شود و برای حمل‌ونقل مسافران به کار می‌رود.البته H1-X نیمه‌خودران است  و به وسیله یک دسته کنترل می‌شود تا پرواز را تسهیل کند. استفاده از آن نیازمند گواهینامه است اما نیازی به گواهینامه خلبانی نیست.
در کنار این موارد وسیله نقلیه هوایی مجهز به حسگرهای ضد برخورد یک بارومتر، LIDAR و دوربین‌های مخصوصی است که آگاهی از وضعیت و ایمنی را تضمین می‌کند. علاوه بر آن هواپیمای مذکور دارای چند فن است تا در صورت خرابی سیستم، فعال شوند و همچنین یک چتر نجات بالستیک دارد که در صورت از کار افتادن کامل وسیله نقلیه به کار می‌رود. طراح وسیله نقلیه مذکور تصمیم دارد آن را طوری بسازد که حداکثر سرعت آن ۱۹۳کیلومتر بر ساعت باشد و بتواند ۹۷کیلومتر را با یک بار شارژ پرواز کند. همچنین مدت‌زمان پرواز ۴۰دقیقه تعیین شده است. H1-X با استفاده از فیبر کربنی ساخته می‌شود و دارای یک شیشه جلویی بسیار بزرگ است که میدان دید را گسترش می‌دهد.
دانلود با کیفیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا