خودرو

راهکار خودرویی «صمت» برای خروج از تله سوخت

دنیای اقتصاد :

وزیر صمت گفت: در تله سوخت گرفتار شده‌ایم و راه‌حل خروج از این تله در حال حاضر افزایش قیمت بنزین نیست، بلکه برقی کردن خودروهاست.
عباس علی‌آبادی در پنجمین رویداد دانش‌بنیان با محوریت زیست‌بوم خودروی برقی اظهار کرد: خودروهای برقی یک نیاز ملی و بین‌المللی و یک ضرورت است که باید ادامه یابد. وزیر صمت اظهار کرد: وزارت صمت آمادگی دارد که از موضوع برقی‌سازی خودروها به صورت قاطع پشتیبانی کند و دست نیاز به همه علما و دانشمندان دراز کرده‌ایم تا راه‌حل کارآمد ارائه دهند. همچنین از همه دانشگاه‌ها خواسته‌ایم که وارد صحنه شوند. این حرکت دانش بنیان و اقتصادی است و باید به دنبال راه‌حل دانش مدار بگردیم، به امید اینکه خودروهای برقی ما به تمام دنیا صادر شود. همچنین معاون صنایع حمل‌و‌نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هدف‌گذاری و راهبرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه خودرو، طراحی و ساخت ۴۰درصد محصولات مرتبط با خودروهای برقی و هیبریدی تا انتهای برنامه هفتم است.
منوچهر منطقی در پنجمین رویداد دانش‌بنیان با محوریت «زیست‌بوم خودروی برقی» که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل در زیست‌بوم خودروی برقی، بحث زیرساخت‌ها، طراحی و ساخت است که این موضوع را در وزارتخانه پیگیری می‌کنیم. معاون صنایع حمل‌و‌نقل وزارت صمت گفت: زیست‌بوم خودروهای برقی در مقایسه با خودروهای معمولی وسیع‌تر است. اگر از لحاظ درآمدی به آن نگاه کنیم مسائل درآمدی جدیدی را برای آن فراهم می‌کند؛ ضمن اینکه باید سرمایه‌گذاری در این بخش از ۵درصد به ۴۰درصد افزایش یابد. البته در ساخت خودروهای برقی ۴۰درصد بحث نرم‌افزارهاست که بر این نوع خودروها تاثیر‌گذار است. منطقی با اشاره به اینکه زیست‌بوم خودروهای برقی باید سه ویژگی تسلط، تجربه و یکپارچگی را داشته باشد گفت: وزیر صمت از سی سال قبل روی خودروهای برقی کار کرده و در این زمینه تدریس انجام داده است و اکنون به صورت جدی این موضوع را پیگیری می‌کند. به گفته معاون صنایع حمل‌و‌نقل وزارت صمت، باید در انتهای برنامه هفتم، ۴۰درصد محصولات مرتبط برقی و هیبریدی را به صورت ساخت داخل داشته باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا