خودرو

ساخت خودروی پرنده با شش چرخ / قفل آسمان باز می‌شود؟

اکسپنگ موتورز، یک بازیگر برجسته در صنعت خودروسازی چین، در خط مقدم نوآوری‌های آینده بوده است. چند روز پیش تصاویر جاسوسی از مدل لند کریر، خودروی پرنده آینده آن منتشر شد. بسیاری بر این باور بودند که این ترکیب شاسی بلند و وسیله نقلیه پرنده هیچ وقت رنگ واقعیت به خود نخواهد گرفت، اما این عکس‌ها نشان می‌دهد که این شرکت در مورد اهداف تولید خود جدی است.
امیرمسعود عابدین: در ژانویه امسال، اکسپنگ موتورز همکاری خود را با Huitian / AeroHT تا سال ۲۰۲۵ اعلام کرد (هولدینگ He Xiaopeng، که در سطح بین المللی با نام AeroHT شناخته می‌شود). علاوه بر این، پس از برگزاری یک ارائه در CES، اکسپنگ اعلام کرد که قصد دارد تولید انبوه یک وسیله نقلیه پرنده را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۵ آغاز کند که توسط AeroHT به فروش خواهد رسید.

پروژه‌های خودروهای پرنده برای مدت طولانی در حال انجام بوده و این شرکت سال گذشته اختراع خودش را ثبت کرد. اکنون سه مدل در خط مقدم جاه‌طلبی‌های خودروی پرنده این شرکت وجود دارد. لند کریر، دارای یک طراحی مدولار بوده و بیشتر شبیه یک هلیکوپتر کوچک به نظر می‌رسد تا یک ماشین پرنده سنتی.

Xpeng AeroHT در ابتدا قصد داشت اولین خودروی پرنده خود را در سال ۲۰۲۴ با برچسب قیمت ۱۴۰ هزار دلار به بازار عرضه کند، اما این پروژه به سال ۲۰۲۵ موکول شد. با پیشرفت صنعت، ممکن است هزینه‌ها کاهش یابند و اتومبیل‌های پرنده در آینده در دسترس‌تر شوند.

با این حال، فراتر از پیشرفت‌های فناوری، باز کردن قفل آسمان برای خودروهای پرنده نیازمند تغییرات نظارتی است. مقررات سختگیرانه حریم هوایی چین که پرواز در ارتفاع پایین را در بسیاری از مناطق ممنوع می‌کند، نشان دهنده یک مانع مهم است که هنوز برطرف نشده است.
جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید
۵۸۵۸

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا