خودرو

سامورایی قدیمی در راه ایران/ شاسی‌بلند خاطره انگیز به بازار خودرو می‌آید

خودروی شاسی بلند خاطره انگیز برای متقاضیان بازار خودرو با مدل ۲۰۲۳ به بازار می آید

به گزارش  اقتصادآنلاین به نقل از اقتصادنیوز،  ویتارا به همراه جیمنی سه در، جیمنی پنج در و فورکس از سبد محصولاتی سوزوکی به بازار ایران می آیند.
سوزوکی ویتارا پیش تر توسط ایران خودرو روانه بازار شده بود و جز خودروهای جذاب بازار محسوب می شود. اما تحریم های اقتصادی سبب شد تا شراکت ایران خودرو با این خودروساز ژاپنی بهم بخورد.
مشتریان ایرانی به این خودروی شاسی بلند خاطرات خوبی دارند. این خودرو همچنان در بازار دست دوم ها حضور دارد و جز گزنیه های خریداران ایرانی قرار دارد.
اما سه خودروی دیگری که ویتارا را برای حضور در بازار خودروی ایرانی همراهی می کنند جدید هستند.
جیمنی سه در، جمینی پنج در و فورکس از محصولات خط تولید سوزوکی در هند هستند. این خودروساز ژاپنی در هند شرکتی به نام ماروتی سوزوکی را در سال ۱۹۸۱ تاسیس کرده که از مسیر همکاری سوزوکی با دولت هند تشکیل شده است. ماروتی سوزوکی به نوعی تحت مدیریت سوزوکی قرار دارد. مدیران سوزوکی در خط تولید خود در هند خودروهای اقتصادی را طراحی و برای بازار هند تولید می کنند. البته این خط تولید خودرو نیز نیم نگاهی به صادرات دارد.

سوزوکی جیمنی سه در، سوزوکی جیمنی پنج در و فورکس از محصولات ماروتی سوزوکی هستند و قرار است از مسیر هند به بازار ایران بیایند.
به نظر می رسد با توجه به خاطرات خوش سوزوکی در بازار ایران شرکت واردکننده امیدوار است محصولات تازه وارد این برند ژاپنی با استقبال خریداران ایرانی روبرو شود.
پیش تر و در چند دور عرضه محصولات وارداتی از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی دو محصول دیگر از سوزوکی یعنی سوزوکی بالنو ( Baleno) و سوزوکی سیاز (Ciaz) در دسترس متقاضیان خودروهای وارداتی قرار گرفت.
سوزوکی بالنو یک خودروی هاچ بک (بدون صندوق عقب) شهری است. سوزوکی سیاز هم یک سدان شهری کوچک محسوب می شود. سوزوکی بالنو با قیمت حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دسترس متقاضیان سامانه یکپارچه فروش خودرو قرار داشت. سوزوکی سیاز نیز با قیمت یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان از سوی ثبت نام کنندگان برای خرید خودروهای وارداتی در دسترس قرار داشت. هنوز سوزوکی بالنو به بازار نرسیده اما سوزوکی سیاز با قیمتی در بازه قیمتی دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تا سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی فروشندگان به بازار عرضه شده اما هنوز معامله با قیمت های اعلامی ثبت نشده و بنابراین نمی توان با قاطعیت درباره قیمت بازاری سوزوکی سیاز صحبت کرد.
هنوز قیمت سوزوکی ویتارا، سوزوکی جیمنی سه در، سوزوکی جیمنی پنج در و فورکس در سامانه یکپارچه مشخص نیست. اما پیش بینی می شود متقاضیان ایرانی استقبال مناسبی از چهار محصول این برند خودروسازی ژاپن کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا