خودرو

کوییک اتوماتیک به خط تولید بازگشت؟

تولید خودرویی که ازسبد محصولاتی سایپا خارج شده بود بار دیگر در دستورکار قرار گرفت.
به گزارش اقتصاد آنلاین، روزگار خودرو نوشت: کوییک R با گیربکس اتوماتیک در خطوط تولید سایپا دیده شد. پیش تر نارنجی‌های جاده مخصوص تولید این محصول خود با گیربکس اتوماتیک را متوقف کرده بودند اما حالا خبر می‌رسد که مدیران این خودروسازی تصمیم گرفته‌اند بار دیگر تولید این خودرو را در دستورکار قرار دهند.
بررسی‌های بازار خودرو نیز نشان می‌دهد کوییک R با گیربکس اتوماتیک مدل ۱۴۰۳ در بازار خود آفتابی شده است. نرخ پیشنهادی فروشندگان برای این محصول اتوماتیک سایپا حدود ۵۷۵ میلیون است. بررسی‌ها نشان می‌دهد کوییک R با گیربکس اتوماتیک سال گذشته با قیمتی حول و حوش ۳۳۷ میلیون تومان برای متقاضیان فاکتور می‌شد. این احتمال وجود دارد که با توجه به ارتقای استانداردهای خودرویی برای محصولات تولید خودروسازان نرخ کارخانه‌ای کوییک R با گیربکس اتوماتیک نیز افزایش یابد. اما هنوز نارنیج‌های جاده مخصوص ازقیمت جدید خود برای کوییک Rبا گیربکس اتوماتیک رونمایی نکردند و مشخص نیز افزایش استانداردها چقدر نرخ این محصول اتوماتیک سایپا را افزایش داده باشد.
بازار خودرو با محدودیت محصولات اتوماتیک داخلی روبه‌رو است این در حالیست که متقاضیان خودروهای اتوماتیک رو به فزونی است و نیاز به خودرو با گیربکس اتوماتیک روز به روز بیشتر می‌شود. به نظر می‌رسد دلیل اصلی سهم کم خودروهای اتوماتیک در سید محصولات شرکت‌های خودروساز را باید در چالش تولید گیربکس اتوماتیک توسط شرکت‌های مربوطه جست و جو کرد.
خودروسازان برای تولید محصولات خود مجبور به واردات گیربکس اتوماتیک هستند و همین مسئله روی تیراژ پایین این خودروها اثرگذار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا