خودرو

(ویدئو) سوپ لاک‌پشت با هوش مصنوعی!

یک شرکت فناوری غذایی سوپ معروف و پرطرفدار لاک‌پشت را با استفاده از هوش مصنوعی بازسازی کرد و امیدوار است به افزایش آگاهی در مورد این جانوران در حال انقراض کمک کند.

فرارو- یک شرکت تولید محصولات گیاهی در شیلی سوپ معروف لاک‌پشت را با استفاده از هوش مصنوعی بازسازی کرده است.
به گزارش فرارو، طعم این سوپ شبیه سوپ لاک‌پشت پرطرفدار است، اما هیچ اثری از این موجودات در آن وجود ندارد:
شرکت غذایی ناتکو این غذای معروف را با استفاده از هوش مصنوعی بازسازی کرده و امیدوار است به افزایش آگاهی در مورد این خزنده در حال انقراض کمک کند.
طراحی و عرضه سوپ برای یک مستند فیلمبرداری شده است که جزئیات کار‌های آزمایشگاهی و صنعتی که برای ساخت این محصول انجام شده است، همراه با توضیحی در مورد آسیب‌های ناشی از شکار لاک‌پشت‌ها برای مصرف انسان است.
برناردو مولتدو، از مسئولان ناتکو گفت: ما می‌خواستیم از طریق هوش مصنوعی تأثیری ایجاد کنیم.
او گفت: ما چندین سال است که روی این موضوع کار می‌کنیم. همیشه از خود می‌پرسیم چرا که نه، به همین دلیل است که در نهایت برای کمک به گونه‌های در حال انقراض، مانند سوپ لاک‌پشت، تلاش کردیم.
هوش مصنوعی ناتکو ۳۰۰۰۰۰ گیاه را تجزیه و تحلیل کرد و ۲۶۰ کوئینتیلیون ترکیب کرد تا زمانی که ترکیبی از پنج پروتئین را پیدا کرد که بیشتر شبیه گوشت لاک‌پشت بودند.
در حال حاضر، نه گوشت لاک‌پشت گیاهی و نه سوپ آن به فروش می‌رسد، اما این شرکت قصد دارد یک کلاس مجازی برگزار کند تا طرز تهیه سوپ را به مردم آموزش دهد.
ناتکو با حضور در ۱۲ کشور، غذا‌هایی مانند همبرگر، شیر، سس مایونز یا بستنی را از گیاهانی تولید می‌کند که طعم و بافت حیوانی را شبیه سازی می‌کند. این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد در سال ۲۰۲۵ وارد بازار سهام شود.
لاک‌پشت‌های سبز – که به طور سنتی در سوپ لاک‌پشت استفاده می‌شود – در لیست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت از گونه‌های در خطر انقراض قرار دارند که تعداد آن‌ها تحت تأثیر آلودگی، آب و هوای شدید و صید به شدت کاهش یافته است. بهره‌برداری از این لاک‌پشت‌های دریایی در اکثر کشور‌های جهان ممنوع است.
با این حال، سوپ لاک‌پشت در کشور‌هایی در سراسر آسیا و آمریکای لاتین، از جمله چین، مکزیک، پرو، مالزی و غیره، تقاضای زیادی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا