خودرو

شریک چینی سایپا از جدیدترین شاسی بلند خود رونمایی کرد / عکس

شریک چینی سایپا، یعنی چانگان، از جدیدترین شاسی بلند کامپکت پلاگین هیبریدی خود به نام UNI-Z رونمایی کرد. نام یونی از کلمه Universe گرفته شده و نشان‌دهنده این است که این سری از محصولات چانگان، دید جهانی شدن دارند.
امیرمسعود عابدین: پس از مدل‌های یونی T، یونی K و یونی V، جدیدترین محصول این سری به نام یونی Z به تازگی معرفی شد.

در جلو، طراحی ذوزنقه‌ای و بی‌حاشیه جلوپنجره سری UNI دیگر وجود ندارد. چراغ‌های جلو طراحی چندضلعی دارند و با جلوپنجره ادغام شده‌اند. در مجموع طراحی این بخش را باید تهاجمی و جذاب دانست.

در قسمت عقب از یک مجموعه چراغ LED با دو خروجی اگزوز در پایین استفاده شده است. طراحی چراغ‌ها از نوع متصل بوده و شبیه به سایر محصولات سری یونی هستند.
در نمای جانبی، ستون C به رنگ مشکی درآمده و جلوه اسپرتی به این بخش داده است. یونی Z به رینگ‌های آلیاژی آلومینیومی چند پره همراه با سانروف پانوراما مجهز شده است.

فضای داخلی در سطح وسیعی با چرم پوشیده شده و دکمه‌های فیزیکی در کمترین تعداد خود هستند. نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی کیلومترشمار، صفحه نمایش مرکزی ۱۴.۶ اینچی و یک فرمان D کات در کابین خودنمایی می‌کنند. سیستم صوتی سونی، نورپردازی محیطی با ۶۴ رنگ، به‌روزرسانی‌های OTA، تشخیص چهره و تشخیص صدا، از جمله امکانات چانگان یونی Z به حساب می‌آیند. صندلی‌های بالاترین تریم از تنظیم برقی، گرمکن و سردکن پشتیبانی می‌کنند.

این خودرو همچنین دارای سیستم کمک رانندگی پیشرفته سطح ۲ است که شامل هشدار خروج از خط، برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و کروز کنترل تطبیقی ‌است.

نیروی تولیدی توسط جدیدترین سیستم پلاگین هیبریدی Blue Whale iDD چانگان تامین می‌شود که شامل یک موتور ۱.۵ لیتری و یک موتور الکتریکی متصل به گیربکس E-CVT است. خروجی موتور بنزینی به ۹۶ اسب بخار و ۱۲۵ نیوتن متر و خروجی موتور الکتریکی، به ۲۱۱ اسب بخار و ۳۳۰ نیوتن متر می‌رسد. شتاب صفر تا صد کیلومتر آن ۷.۴ ثانیه و حداکثر سرعت، ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. علاوه بر این، بسته باتری لیتیومی این خودرو با ظرفیت ۱۸.۴ کیلووات ساعت، برد الکتریکی خالص ۱۲۵ کیلومتر (براساس CLTC) را فراهم می‌کند. محدوده جامع رسمی در حال حاضر فاش نشده است.
این خودرو قرار است در ۲۸ مارس در چین عرضه شود. دو مدل در حال حاضر برای پیش فروش با محدوده قیمت ۱۷,۹۰۰ تا ۱۸,۹۰۰ دلار، معادل یک میلیارد و ۹۰ تا یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان، عرضه شده‌اند.
جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.
۵۸۵۸

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا