خودرو

قیمت محصولات ایران خودرو کارخانه و بازار


اسفندماه سال گذشته بود که ایران‌خودرو به بهانه برآورد تعهد خود نسبت به مشتریان پژو پارس، مجوز ادامه تولید این خودرو تا پایان بهار سال ۱۴۰۳ را دریافت کرد. با این حال به نظر می‌رسد شرکت دولتی به این زودی قصد ندارد خانواده پارس را از دور خارج کند.
بخشنامه جدید ایران‌خودرو نشان می‌دهد که بالاخره کشمکش‌ها بر سر زیان انباشته تولید یکی از پرطرفدارترین محصولات، یعنی پژو پارس به ثمر رسیده و شرکت توانسته مجوز افزایش قیمت را دریافت کند. بدین ترتیب می‌توان حدس زد خانواده پارس حتی پس از بهار نیز روی خط تولید باقی می‌مانند.
طبق بخشنامه اخیر ایران‌خودرو، چهار مدل پژو پارس گران شده‌اند. از بین این چهار مدل، پژو پارس سفارشی ELX با موتور XU7P بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده است. این خودرو حدود ۱۵۷ میلیون تومان گران‌تر شده و حالا با قیمت کارخانه‌ای ۴۳۹ میلیون و ۵۲۹ هزار تومان به فروش می‌رسد. البته این قیمت بدون احتساب مالیات ارزش‌افزوده (۱۰ درصد)، بیمه، شماره‌گذاری و … است. با در نظر گرفتن این هزینه‌ها، پژو پارس با موتور XU7P با قیمت درب کارخانه‌ای تقریبا ۳۷۲ میلیون تومان، با قیمت ۴۴۵.۷۴۲.۳۰۰ به مشتری تحویل داده می‌شود. بدین ترتیب متقاضیان با اولویت بهار ۱۴۰۳ موظف به پرداخت بهای اضافه هستند.
جدول افزایش قیمت پژو پارس در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ را در ادامه مشاهده می‌کنید. مسلما با صدور جواز افزایش قیمت برای خودرویی همچون پارس، خبری گرانی خودروهای دیگر از شرکت‌های دیگر نیز در آینده نزدیک به گوش خواهد رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا