خودرو

ماکت لامبورگینی مساوی ۵ پراید

دنیای اقتصاد :

آمالگام، مدل‌ساز انگلیسی، جدیدترین محصول خود را رونمایی کرد. از این خودرو که یک لامبورگینی کونتاش در ابعاد یک به هشت است تنها ۱۹۹ دستگاه ساخته می‌شود و خریداران می‌توانند خودرو خود را تا حد زیادی با سلیقه خود تزیین کنند. به گزارش BBC، طول خودرو حدود پنجاه سانتی‌متر است و آمالگام می‌گوید برای ساختش از هزاران قطعه استفاده کرده است. همه خودرو‌ها با دست ساخته می‌شود و ساخت هر کدام ۴۰۰ ساعت وقت می‌گیرد. لامبورگینی کونتاش یکی از مشهورترین خودرو‌های کلاسیک جهان است و مدل‌های قدیمی‌ترش تا دومیلیون دلار قیمت دارد. قیمت پایه مدلی که آمالگام از این خودرو ساخته، ۱۸هزار و ۷۰۶دلار است.
آمالگام به خاطر ساخت مدل‌هایی مشهور است که کیفیت و دقت بالایی دارند و بسیار به خودروی واقعی شبیه‌اند. این کارخانه کار خود را حدود سی سال پیش در شهر بریستول در جنوب انگلستان آغاز کرد و اکنون در چین و مجارستان هم کارخانه دارد. اکثر خودروسازان لوکس، از جمله فراری، بوگاتی، لامبورگینی و مک‌لارن برای ساخت مدل‌های مینیاتوری با این شرکت همکاری می‌کنند. آمالگام می‌گوید طراحی قالب برای مدل‌هایش تا ۴۵۰۰ ساعت وقت می‌گیرد. قالب‌ها پس از تصویربرداری دیجیتال از خودروی واقعی توسط نرم‌افزارهایی طراحی می‌شود که از آنها برای طراحی خودرو استفاده می‌شود. از هر قالب برای ساخت تعداد کمی خودرو استفاده می‌شود و برای حفظ کیفیت، قالب‌ها باید از نو ساخته شوند.
آمالگام یک مدل گران‌تر از روئلتو هم می‌فروشد که قیمتش ۲۳هزار و ۵۲۵دلار است. خریداران این مدل می‌توانند رنگ و تزیینات خودرو را با سلیقه خود تغییر دهند. این امکان برای کسانی است که مدل واقعی روئلتو را خریده‌اند و می‌خواهند یک مدل کوچک شبیه آن هم داشته باشند. قیمت این ماکت ساخته‌شده از لامبورگینی حدود یک‌میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان است که معادل ۵ دستگاه پراید مدل ۹۹ است. همچنین گران‌ترین خودروی داخلی با احتساب قیمت کارخانه دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال است که بهای رسمی آن ۶۹۲میلیون تومان است. بنابراین با قیمت این ماکت می‌توان دو دستگاه از این خودرو از کارخانه خریداری کرد. قیمت ماکت دست‌ساز لامبورگینی معادل قیمت بازار یک دستگاه ریسپکت پرایم نیز است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا