خودرو

مدیرعامل سایپا قبل از برکناری: جشن رکوردزنی تولید در سایپا برگزار می شود / خودرو آریا، نیمه اول ۱۴۰۳ می آید / شاهین پلاس شماره‌گذاری شد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا قبل از برکناری، برخلاف برخی آمارها در خصوص کاهش تولید سواری در ۱۱ ماه نخست امسال، از جشن رکوردزنی تولید این گروه خودروسازی در اسفندماه امسال خبر داد و اعلام کرد: با انجام تست‌ها و اخذ مجوزهای استانداردی، خودرو آریا نیمه اول سال ۱۴۰۳ به بازار عرضه می‌شود.
محمد علی تیموری، در گفت‌وگو با خبرنگار پرشین خودرو قبل از برکناری از سایپا، با رد هر گونه وعده عرضه خودرو  آریا در سال جاری اظهار داشت: هیچ زمان وعده عرضه خودرو آریا را در سال ۱۴۰۲ ندادم و تنها وعده ما برای سال جاری و عرضه محصولات جدید گروه سایپا، مربوط به خودروهای شاهین اتوماتیک، شاهین پلاس، اطلس و خودرو سهند بود که تمام این وعده‌ها نیز عملی شده است و هم اکنون نیز تمام تاییدیه‌های شاهین پلاس صادر و شماره‌گذاری آن انجام شده است.
وی با بیان اینکه هدف ما در گروه سایپا ارائه محصول باکیفیت است، تصریح کرد: از ابتدا برنامه‌ریزی ما در گروه سایپا عرضه محصول باکیفیت بود و برای خودرو آریا نیز کیفیت تولید این خودرو و اختصاص گارانتی ۵ ساله این محصول در زمان عرضه اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه هم اکنون خودرو آریا در نسخه بنزینی در حال پاس کردن تست‌ها و اخذ مجوزهای استانداردی است و با اتمام تست‌ها، در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ عرضه خواهد شد.

رشد کیفی محصولات، کاهش ۶۰۰ درصدی مراجعان به نمایندگی‌های سایپا را رقم زد،
وی همچنین با توجه به برنامه تولید آریا در ۲ مدل بنزینی و هیبرید پلاگین گفت: استارت کراس اوور آریا با پیشرانه پلاگین هیبریدی هم مدتهاست زده شده و در حال انجام مراحل کارهای پکیجینگ و مهندسی است.
تیموری در ادامه از کاهش بیش از ۶۰۰ درصدی مراجعان به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش سایپا خبر داد و دستیابی به این موفقیت را حاصل تحقق اهداف کیفی و ارائه محصول با کیفیت در گروه سایپا دانست.
استدلال مدیرعامل سایپا درباره علت کاهش عرضه سایپا در سال ۱۴۰۲
وی همچنین در پاسخ به کاهش عرضه محصولات سایپا در سال جاری و در مقایسه با سال گذشته گفت: در سال ۱۴۰۰، سایپا حدود ۸۷ هزار خودرو ناقص داشت بنابراین سال گذشته حجم قابل توجهی خودرو ناقص از سال ۱۴۰۰ باقی ماند که در سال ۱۴۰۱ تکمیل و تحویل مشتریان شد. به همین جهت در ۶ ماه اول سال گذشته خودروهای ناقص در سایپا صفر شد و این آمار در افزایش تولید و عرضه سال گذشته سایپا نشست و آمار سال گذشته نسبت به امسال رقم قابل توجهی شده است.
تیموری در پایان با توجه به آمار کاهش عرضه در سال جاری، تاکید کرد: با این وجود تولید سایپا نسبت به سال گذشته افزایشی بوده است و رکورد تولید سایپا در ۷ اسفند ماه امسال زده شد.
به گفته وی، هم اکنون در تمام شرکت‌های زیرمجموعه سایپا از محصولات سواری تا وانت ۱۵۱ و وانت نیسان در شرکت زامیاد شاهد رکوردشکنی در تولید هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا