خودرو

مسابقه بر سر واردات این خودرو/ خودروساز آسیایی با توپ پُر به بازار بر می‌گردد

اقتصادنیوز: واردات محصولات یک برند خودرویی توسط چند شرکت وارد کننده وارد فاز جدیدی شد.
به گزارش اقتصادنیوز، دو شرکت وارد کننده خودرو بر سر واردات محصولات برند MG با هم رقابت می کنند. براساس اخبار منتشر شده «بی ام کارز» (شرکت واردات خودروی بهمن موتور) برای واردات محصولات این خودروساز چینی با فردا موتور، دیگر خودوساز بخش خصوصی رقایت می کند.
آن طور که اخبار منتشر شده نشان می‌دهد «بی ام کارز» قصد دارد تا دو محصول برند MG یعنی HS و همچنین GT را در دسترس مشتریان قرار دهد.
بهمن موتور قصد دارد تا MG GT را که از یک موتور توربو شارژ ۱۵۰۰ سی سی بهره می برد به کشو وارد کند. سایر مشخصات این سدان شهری عبارتند از قدرت تولیدی این پیشرانه ۱.۵ لیتری ۱۷۳ اسب بخار است و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر، همچنین جعبه‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر (W-DCT) نیز قدرت پیشرانه این خودرو را به چرخها منتقل می کند.
دیگ محصول برند GT یعنی HS یک کراس اوور شهری است که با مشخصات فنی در دستورر کار بی ام کارز قرار داد
پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ نیز زیر در موتور این کراس اوور حاضر است. همانند GT این محصول خودروساز چینی
قدرت ۱۷۳ اسب بخاری را با گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر از پیشرانه دریافت می کند. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه نیز در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است.
پیش تر محصولاتی از برند MG مانند MG 3 ، MG 6 و MG GS در بازار ایران حاضر بودند. خودروهای یاد شده توانسته بودند سهمی از بازار خودرو را به خود اختصاص دهند. MG 3 اولین خودرویی بود که قصد داشت با طراحی سقف و رنگ متفاوت از بدنه  خودرو در دسترس متشریان ایرانی قرار بگیرد اما مخالفت های پلیس راهور در این درباره مانع شد تا خودرویی با ظاهر متفاوت در بازار ایران حضور پیدا کند. محصولات این برند چینی در شرکت صنعت خودروی آذربایجان مونتاژ می شد که بازگشت تحریم هاچپالش هایی را برای ثبت نام کنندگان محصولات این برند چینی ایجاد کرد و چندین پرونده برای شرکت مونتاژکار در دستگاهی قضایی بابت تاخیر در تحویل محصولات ثبت نامی تشکیل شد.
پیش بینی می شود با توجه به سایقه حضور MG در ایران از محصولات این خودروساز چینی در بازار خودرو استقبال شود. اما اینکه دو شرکت واردکننده به سراف واردات از یک خودروساز چینی رفتند چندان منطقی به نظر نمی رسد آن هم در شرایطی که با تعدد شرکت های بین المللی خودروساز و تنوع محصول در این بازار روبرو هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا