خودرو

نسخه دیزلی تانک ۳۰۰ به بازار می آید + عکس


گریت‌وال تانک ۳۰۰ یکی از خودروهای مشهور چینی است که به خاطر قابلیت آفرودش، مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. گریت‌وال تصمیم دارد تا اکنون نسخه دیزلی این خودرو را نیز به بازار بفرستد. برخی مشتریان علاقه دارند تا خودروهای آفرودی را با موتور دیزلی خریداری کنند و گریت‌وال تانک ۳۰۰ دیزلی، مناسب این گروه از مشتریان خواهد بود. موتورهای دیزلی در چین محبوب نیستند، از این رو نسخه دیزلی گریت وال تانک ۳۰۰ برای صادرات در نظر گرفته خواهد شد.
به گفته «وی جیان جون» مدیرعامل گریت‌وال، نسخه دیزلی تانک ۳۰۰ از موتور دیزلی ۲.۴ لیتری توربوشارژر استفاده خواهد کرد. این پیشرانه در هاوال H9 و پیکاپ‌های گریت‌وال نیز مورد استفاده قرار گرفته است. حداکثر قدرت این موتور ۱۸۱ بخار و حداکثر گشتاور آن ۴۸۰ نیوتن‌متر خواهد بود. گشتاور بالای این موتور برای افرادی که به آفرود علاقه دارند، بسیار مطلوب خواهد بود. گریت‌وال تانک ۳۰۰ دیزلی با تکیه بر این گشتاور قابل توجه می‌تواند از شیب‌های تند بالا برود و خود را از گل و برف در بیاورد. علاوه بر گشتاور بالا، موتور دیزلی مصرف سوخت کمتری دارد که حاصل آن برد بیشتر خودرو خواهد بود. در نتیجه با تانک ۳۰۰، می‌توانید بدون نیاز به سوخت‌گیری مجدد مکان‌های دوردست را کشف کنید.

تانک ۳۰۰ قدیمی‌ترین خودرو در سری محصولات تانک است. این خودرو نخست با نام وی در سال ۲۰۲۰ عرضه شد و سپس با برند مستقل تانک به بازار آمد. هم‌اکنون تانک ۳۰۰ با موتور دولیتری توربوشارژر بنزینی به قدرت ۲۲۳ اسب‌بخار و گشتاور ۳۸۷ نیوتن‌متر در دسترس مشتریان قرار دارد. گریت‌وال اخیرا نسخه هیبریدی خفیف تانک ۳۰۰ را نیز به بازار عرضه کرده است که ۲۱۲ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند.
نسخه ویژه‌ای از این خودرو نیز با نام تانک ۳۳۰ عرضه شده است که با موتور هیبریدی خفیف مرکب از پیشرانه برقی و موتور V6 سه لیتری عرضه می‌شود. حداکثر راندمان این نسخه ۳۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است. در نهایت نسخه پلاگین هیبریدی تانک ۳۰۰ از ترکیب موتور الکتریکی و پیشرانه دولیتری توربوشارژر بهره می‌برد. حداکثر راندمان تانک ۳۰۰ پلاگین هیبرید، ۴۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا