خودرو

نگاهی به قیمت لاماری ایما در بازار آزاد + جدول اسفند ۱۴۰۲


خودرو لاماری ایما را می‌توان یکی از پیشروهای بازار خودروهای مونتاژی کشور دانست که با چهره به روز و طراحی تند و تیز خود در ابتدای عرضه و در ادامه توانست حجم مناسبی از بازار خودروهای کراس اوور در این سگمنت را به خود اختصاص دهد.
در حال حاضر این خودرو با مدل ۱۴۰۲ در نمایندگی و با قیمت کارخانه‌ای ۱,۴۳۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان قیمت گذاری می‌شود اما در بازار با حدود ۴۲۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان اختلاف و گرانتر به فروش می‌رسد. همچنین مدل ۱۴۰۱ لاماری ایما حدود ۱۰۰ میلیون تومان کمتر از مدل روز آن قابل خرید است.
طی چند روز گذشته و با افزایش نرخ ارز متاسفانه لاماری ایما نیز با تغییر قیمت در بازار آزاد مواجه شده و حدود ۵ میلیون تومان به قیمت این خودرو افزوده شده است.
در حال حاضر با توجه افزایش قیمت دلار و همچنین عدم عرضه یا فروش فوری کارخانه‌ای، شیب قیمت لاماری ایما رو به بالاست و بنظر می‌رسد مادامی که این موضوع ادامه داشته باشد قیمت لاماری نیز در بازار با افزایش بیشتر مواجه شود.

لاماری ایما از موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ بهره می‌برد که حجم آن ۱۴۸۱ سی‌سی است و حداکثر قدرت تولیدی آن ۱۹۵ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی ۲۸۵ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور بر دقیقه است.
جعبه‌دنده این خودرو از نوع ۷ سرعته دوکلاچه و سیستم انتقال قدرت آن دیفرانسیل جلو بوده و قادر است در مدت ۹.۵ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. بر اساس آزمون‌های انجام شده در خودروبانک، زمان شتابگیری این خودرو از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۰.۶۹ ثانیه بوده و زمان رسیدن به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت ۵.۰۹ ثانیه گزارش شده است.
حداکثر سرعت این خودرو ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است و وزن آن ۱۵۵۰ کیلوگرم می‌باشد. ابعاد لاماری ایما به طول ۴۵۶۵ میلی‌متر، عرض ۱۸۶۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۶۹۰ میلی‌متر است. فاصله بین دو محور این خودرو نیز ۲۷۱۵ میلی‌متر گزارش شده است.
میزان مصرف سوخت لاماری ایما در داخل شهر ۸.۹ لیتر، در بیرون از شهر ۵.۷ لیتر و به طور ترکیبی ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. حجم باک بنزین این خودرو ۵۵ لیتر است و استاندارد آلایندگی آن یورو ۵ است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا