خودرو

نیو ئی تی۹ ؛ شاسی بلند ۱۱۰ هزار دلاری چینی را ببینید! (+عکس)

قیمت پایه نیو ئی تی۹ حدود ۱۱۰ هزار دلار پیش بینی شده است که همین عدد نیز نشانگر سطح بالای یک خودرو پرچمدار خواهد بود.
عصر ایران- نیو(NIO) نام یک استارت آپ چینی است که از سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را در زمینه تولید خودروهای الکتریکی مجهز به فناوری خودران آغاز کرده است. دفتر مرکزی این کمپانی در شانگ های قرار دارد و حدود ۴ هزار کارمند(آمار سال ۲۰۱۸) نیز در نیو مشغول به فعالیت هستند.
نیو با توجه رویکردهای آینده نگری که در صنعت خودرو پیش روی خود قرار داده، در طراحی محصولاتش نیز تلاش می کند تا متفاوت از دیگر رقبا عمل کند.
محصول جدید نیو، ئی تی۹ نام دارد که در خیابان های چین به همراه پوشش استتاری دیده شده است. این شاسی بلند کوپه طراحی مدرن و یکپارچه ای را در قسمت دماغه و پروفایل جانبی ارائه می دهد و احتمالا اوائل سال ۲۰۲۵ وارد بازار می شود.
قیمت پایه نیو ئی تی۹ حدود ۱۱۰ هزار دلار پیش بینی شده است که همین عدد نیز نشانگر سطح بالای یک خودرو پرچمدار خواهد بود.
نیو ئی تی۹ از منظر ابعاد برابر با ۵۳۲۳ میلیمتر در طول، ۲۰۱۶ میلیمتر در عرض و ۱۶۲۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها ۳۲۵۰ میلیمتر است. توجه به اعداد مورد اشاره خبر از توسعه عالی ابعاد خودرو در قسمت های مختلف می دهد.
در قسمت دماغه چراغ های اصلی بسیار باریک و یکپارچه با سپر جلو جلب نظر می کند. جلوپنجره بسته نیز خبر از قلب الکتریکی نیو ئی تی۹ می دهد.
طراحی داخل کابین دنباله رو سایر محصولات نیو است و همان زبان طراحی الگوی اصلی کار قرار گرفته است. صندلی ردیف دوم تا ۴۵ درجه امکان تغییر حالت دارد.
از ویژگی های تایید شده در بخش فنی باید به فرمان پذیری چرخ عقب، سیستم تعلیق هیدرولیک، باتری ۱۲۰ کیلووات ساعت و مجموع خروجی ۷۰۰ اسب بخاری پیشرانه الکتریکی اشاره کنیم. یکی از امکانات جالب نیو ئی تی۹ به کاهش ارتفاع ۵۰ میلیمتری خودرو به منظور سوار یا پیاده شدن افراد مربوط می شود.
فناوری شارژ سریع نیو امکان تجدید قوای باتری برای پیمایش ۲۵۵ کیلومتر را تنها در ۵ دقیقه فراهم می کند. بسته باتری نیو ئی تی۹ از قابلیت تعویض (به جای شارژ) نیز پشتیبانی می کند.
در بخش ایمنی نیز این خودرو مجهز به سیستم لیدار، دوربین های محیطی و سنسورهای هوشمند است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا