خودرو

هاوال بیگ داگ Hi4 وارد بازار شد، شاسی بلند آفرودر سبک با قیمت ۲۴,۹۰۰ دلار


نسل دوم هاوال بیگ داگ Hi4 خودروی تجاری-خانوادگی پلاگین هیبریدی به طور رسمی با قیمت ۱۷۹,۸۰۰ یوان (۲۴,۹۰۰ دلار) وارد بازار شد.
ظاهر این خودروی جدید تغییرات چندانی نکرده است. نمای جلو با یک جلوپنجره ماتریسی چندضلعی طراحی شده که لوگوی آبی هاوال در آن تعبیه شده، در کنار چراغ‌های جلوی گرد قرار گرفته است.
نمای عقب نیز تقریباً بدون تغییر باقی مانده، به جز اضافه شدن نشان تازه “Hi4” در انتها. بیگ داگ نسل دوم Hi4 هاوال که به عنوان یک شاسی‌بلند آفرودر سبک طراحی شده، از فاصله ۲۰۰ میلی‌متری از زمین، زاویه فرود ۲۴ درجه و زاویه خروج ۳۰ درجه بهره می‌برد و ۷ حالت رانندگی شامل اقتصادی، ورزشی، گل، و شن را پشتیبانی می‌کند. همچنین مشخصات لاستیک‌ها به ۲۴۵/۵۵ ارتقا یافته است.
علاوه بر این، ۲۲ حسگر برای تحقق قابلیت‌های کمک رانندگی پیشرفته در نظر گرفته شده که شامل ۱۲ رادار فراصوت، ۵ رادار موج میلی‌متری و ۵ دوربین است.
مصرف‌کنندگان می‌توانند از میان پنج رنگ بیرونی خاکستری، سفید، مشکی، نارنجی و قهوه‌ای یکی را انتخاب کنند. ابعاد این خودرو ۴۷۰۵/۱۹۰۸/۱۷۸۰ میلی‌متر است و فاصله محوری آن ۲۸۱۰ میلی‌متر می‌باشد.

در داخل کابین، یک صفحه کنترل مرکزی ۱۴.۶ اینچی، یک صفحه نمایش کامل LCD 12.3 اینچی، یک نمایشگر هدآپ و یک فرمان چهار پره تعبیه شده است. یک ردیف از دکمه‌های فیزیکی نیز در زیر صفحه کنترل مرکزی قرار گرفته است.
دیگر تجهیزات شامل شارژر بی‌سیم گوشی، تشخیص گفتار، بروزرسانی‌های از راه دور، اتصال نقطه اتصال وای‌فای و کنترل از راه دور از طریق اپلیکیشن موبایل است که می‌تواند گرمایش/تهویه صندلی، چراغ‌ها، تهویه مطبوع و غیره را از راه دور کنترل کند.
چیدمان استاندارد برای ۵ نفر طراحی شده و حجم صندوق عقب استاندارد ۴۸۳ لیتر است. این حجم بعد از خواباندن ردیف عقب به ۱,۳۶۲ لیتر قابل افزایش است.

نیروی محرکه از سیستم پلاگین هیبرید Hi4 کمپانی گریت وال موتورز تأمین می‌شود که از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و دو موتور الکتریکی تشکیل شده و به یک گیربکس دوسرعته DHT متصل است. موتور ۱.۵ لیتری توربو (مدل GW4B15E) حداکثر قدرت ۱۲۳ کیلووات، گشتاور اوج ۲۴۳ نیوتن‌متر و بازدهی گرمایی ۴۱.۵ درصد دارد. حداکثر قدرت موتورهای جلو و عقب به ترتیب ۷۰ و ۱۵۰ کیلووات است؛ با گشتاور ترکیبی ۷۵۰ نیوتن‌متر. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۶.۳ ثانیه است. همچنین باتری لیتیوم‌آهن فسفات ۱۹.۰۹ کیلووات ساعتی آن برد ۱۰۲ کیلومتر رانندگی تمام برقی (براساس NEDC) را فراهم می‌کند و امکان شارژ سریع DC هم پشتیبانی می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا