خودرو

(ویدئو) کودک فلسطینی تبدیل به اسکلت شد و جان باخت

انتشار تصاویری از یک کودک ۱۰ ساله فلسطینی که در بحبوحه جنگ غزه بر اثر سوءتغذیه به شکل دلخراشی ضعیف شده و تبدیل به استخوان شد منتشر شده است. این کودک پس از مدتی بستری شدن در بیمارستان جان باخت.

فرارو- وزارت بهداشت نوار غزه از مرگ ۱۵ کودک فلسطینی بر اثر گرسنگی و کم آبی در بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه خبر داد.
به گزارش فرارو، یک کلیپ ویدئویی که توسط آژانس رسمی وفا فلسطین در ۳ مارس منتشر شد، کودکانی را نشان می‌دهد که خانواده هایشان در بیمارستانی در شهر رفح در جنوب نوار غزه در کنار آنان هستند.
این ویدئو همچنین کودک یزن الکفارنه را نشان می‌دهد که یک روز قبل از مرگش به دلیل غذای بد و کمبود غذا در بیمارستان ابویوسف النجار در شهر رفح در جنوب نوار غزه، به اسکلت تبدیل شد.
طبق مدارک پزشکی، یزن الکفارنه که ۱۰ ساله بود، از مشکل بلع رنج می‌برد که نیاز به له کردن مواد غذایی مانند موز و تخم مرغ داشت.
خانواده او در جستجوی مکانی امن از شمال غزه به شهر رفح در جنوب نوار غزه آواره شدند، مانند هزاران خانواده فلسطینی دیگر که به دلیل جنگ خونین مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.
تصاویری از جسد یزن الکفارنه منتشر شده که چیزی جز پوست و استخوان نیست و بدنش کوچک و شکننده به نظر می‌رسد. استخوان‌ها از زیر پوست بیرون زده و نشانه‌های واضحی از کمبود مواد مغذی ظاهر می‌شود.
در بحبوحه جنگ غزه وزن کودک فلسطینی به دلیل کمبود شدید مواد غذایی که در سراسر نوار غزه گسترش یافت، به میزان قابل توجهی کاهش یافت.
در بیمارستان ابویوسف النجا، مادر کودک فوت شده در حالی که اشک از چشمانش در غم و اندوه عمیق از دست دادن فرزندش سرازیر شده، روی زمین دراز کشیده است.
تصاویری از کودک او به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده و درد و رنجی را که او طی دوره اخیر متحمل شده و تأثیر منفی سوءتغذیه‌ای که در معرض آن قرار گرفته را آشکار می‌کند.
مادرش پس از خداحافظی با فرزندش گفت: امروز پس از ۱۰ روز بستری شدن در بیمارستان به دلیل سوء تغذیه فرزندم را از دست دادم.
او می‌افزاید: در آن روز‌ها وضعیت سلامتی وی رو به وخامت گذاشت و وزنش کم شد تا اینکه اسکلت شد.
وی ادامه داد: او اکنون پرنده‌ای در بهشت است.
او توضیح داد که غذای یزن در دسترس نبود و او به غذای له شده متکی بود که در سایه جنگ و محاصره به سختی به دست می‌آمد.
مادر کودک فلسطینی گفت: پیام من به جهان این است که نگاهی به واقعیت غزه و کودکان بیندازند و ببینند زندگی ما چگونه تغییر کرده است.
وی ابراز امیدواری کرد که وضعیت غزه به سمت بهتر شدن تغییر کند و خاطرنشان کرد که امروز فرزندش را از دست داد و در آینده فرزندان بیشتری را از دست خواهد داد، زیرا بخش‌های کودکان بیمارستان‌ها به دلیل جنگ و سوءتغذیه مملو از کودک بیمار است.
پدر یزن نیز با اندوه فراوان می‌گوید: امروز فرزندم را به دلیل کمبود غذا از دست دادم. به دلیل از دست دادن فرزندم از نظر روحی و روانی دچار شرایط سختی هستیم.
وی از سازمان جهانی بهداشت درخواست کرد تا موارد کودکان مبتلا به سوءتغذیه ناشی از جنگ اسرائیل را روشن کند.
این کودک فلسطینی امیدوار بود که جنگ هر چه زودتر به پایان برسد و بچه‌ها سالم باشند و غذای خوب بخورند.
سازمان ملل متحد بار‌ها سبت به خطر قحطی که جان همه ساکنان نوار غزه به ویژه در شمال نوار غزه را تهدید می‌کند، هشدار داده است. سازمان ملل متحد گزارش داد که از هر ۵ گرسنه‌ترین مردم جهان، ۴ نفر امروز در نوار غزه هستند.
صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز خواستار ارائه کمک‌های غذایی شد و تاکید کرد که کودکان فلسطینی با قحطی و محرومیت روبرو هستند.
به گفته این سازمان، بیش از ۸۰ درصد کودکان فلسطینی از سوءتغذیه حاد رنج می‌برند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا