خودرو

پورشه زاگاتو ۱۹۶۰؛ ترکیب هنر ایتالیایی و مهندسی آلمانی + عکس

نام پورشه کمتر با زاگاتو شنیده شده است، اما اخیرا یک مجموعه از اسکچ‌ها به‌صورت تصادفی پیدا شده‌اند که مربوط به مدل ۳۵۶ زاگاتو می‌شوند. حال با پیدا شدن اسکچ‌های قدیمی، زاگاتو قصد دارد مدل قدیمی را به‌تعداد ۹ دستگاه بازتولید کند.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از پدال، زاگاتو مدل قدیمی خود را بازسازی می‌کند. این برند سال‌های سال است که به‌عنوان یک سازنده خودروهای سفارشی فعالیت می‌کند. این برند پروژه‌های گوناگون و بسیاری را به برندهای مطرح خودروسازی جهان کلید زده که از این میان می‌توان به آستون‌مارتین، آلفارومئو، لامبورگینی و… اشاره کرد.

در این میان، نام پورشه کمتر با زاگاتو شنیده شده است، اما اخیرا یک مجموعه از اسکچ‌ها به‌صورت تصادفی پیدا شده‌اند که مربوط به مدل ۳۵۶ زاگاتو می‌شوند. حال با پیدا شدن اسکچ‌های قدیمی، زاگاتو قصد دارد مدل قدیمی را به‌تعداد ۹ دستگاه بازتولید کند.
اسکچ‌های اولیه شباهت چندانی به مدل نهایی رونمایی شده در نمایشگاه خودروی اخیر در تورنتو ندارند. برای نمونه می‌توان به باله‌های عمودی روی لبه‌های صندوق اشاره کرد که در اسکچ اولیه وجود داشتند و در زمان خود المانی رایج به شمار می‌رفتند.
نهایتا این ترند در طول زمان از میان برچیده شده و تنها بدنه مترکز ۳۵۶ کوپه باقی مانده است که خود بازتعریف نخستین خودروی اسپرت تولید انبوه پورشه به شمار می‌رود.

۳۵۶ زاگاتو به دماغه بدون سپر مجهز شده که شباهت زیادی میان آن و ۷۱۸ RSK ایجاد می‌کند. هرچند که این مدل برخلاف ۷۱۸ درون خانه پورشه توسعه نیافته است، اما ورودی‌های کرومی و کوچک هوا در بخش پایین و جلوی دماغه به‌همراه کاپوت نسبتا کوچک و خط میانی آن، به بیننده زبان طراحی ابتدایی پورشه را یادآوری می‌کند.

اگر این خودرو را از نمای سه‌چهارم عقب تماشا کنید فرم پف‌کرده بدنه بیشتر به چشم می‌آید. طاق چرخ‌های برجسته، سقف یک دست که به آرامی به بخش موتور در عقب رسیده است. هرچند که موتور ۴ سیلندر این ۳۵۶ زاگاتو چندان قدرت خاصی تولید نمی‌کند، اما خروجی توری هوا و شش برش بالای آن حس وجود یک موتور هواخنک قدرتمند را به بیننده القا می‌کند.
البته با نگاهی به دستگیر در و آینه بغل باریک و ظریف می‌توان پی برد که هدف زاگاتو ساخت خودرویی نه حجیم، بلکه با ظرافت بوده؛ انگار ۳۵۶ زاگاتو یک گرن‌تورر بوده که آب رفته است. نظر شما درباره پورشه زاگاتو چیست؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا