خودرو

پیکاپ داچیا داستر به نام اوروچ به اروپا باز می گردد


این روزها که نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۴ در تلاش برای بازیابی شکوه و جلال دوران گذشته خودش است، فقط خودروسازان چینی و گروه رنو به نجات آن شتافته‌اند.
اگرچه این تلاش‌ها کافی نیست، اما حداقل شاهد رونمایی محصولاتی از رنو و داچیا و جدیدترین مدل‌های چینی هستیم که سعی می‌کنند در بازار اروپا خودی نشان دهند. به عنوان مثال، رنو مدل برقی موردانتظار ۵ E-Tech را رونمایی کرد. در عین حال، داچیا نشان داد که چگونه جاگر و نسل سوم داستر راه را برای سایر مدل‌های این خانواده هموار کرده‌اند.
داچیا همچنین فیس‌لیفت هاچ‌بک برقی اسپرینگ ۲۰۲۴ که اکنون شبیه یک داستر کوچک به نظر می‌رسد را به نمایش گذاشت. با این حال، شاید زمان آن رسیده که در مورد آینده و چگونگی بهره‌برداری رنو از محبوبیت این برند رومانیایی صحبت کنیم. می‌دانیم که برخی از مدل‌های خط تولید داچیا با برند رنو نیز به فروش می‌رسند. با این حال، یکی از مدل‌هایی که طرفداران قاره کهن دوست دارند از آمریکای جنوبی به اروپا برگردد، پیکاپ تراک چهاردر رنو (داستر) اوروچ است.
این پیکاپ کامپکت که از اواخر سال ۲۰۱۵ عمدتا در آمریکای لاتین به فروش می‌رسد، فضای زیادی برای ۵ سرنشین و ظرفیت بار ۶۸۰ کیلوگرمی را ارائه می‌دهد. در اصل به لطف شاسی کشیده، طول این خودرو به جای ۴.۳۴ متر به حدود ۴.۷ متر افزایش پیدا کرده است. همین موضوع باعث می‌شود که اوروچ به رقیب سرسختی برای شورولت مونتانا و رم رمپیج تبدیل شود.

البته برخی معتقدند که این مدل در واقع رقیب مستقیم فیات تورو محسوب می‌شود. با این حال، اوروچ از دو برادر استلانتیسی خودش کوتاه‌تر است، بنابراین در واقع با شورلت مونتانا با طول ۴.۷۱ متر رقابت دارد. در تصاویر رندری که به تازگی منتشر شده است، شاهد نسل دوم رنو اوروچ براساس نسل سوم داچیا داستر هستیم، که آمادگی رقابت با مدل‌هایی از جمله فورد ماوریک یا هیوندای سانتا کروز را دارد.
نسل بعدی اوروچ با بهره‌گیری از ظاهر ماجراجویانه و پخته داچیا داستر و البته برند رنو، با افزایش فاصله محوری و قسمت عقب کشیده طراحی شده است. در طراحی این رندرها، کانسپت جدید رنو نیاگارا به طور کامل نادیده گرفته شده، که احتمالا آن را به اندازه نسخه فعلی مقرون به صرفه می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا