خودرو

کاهش قیمت ۳۰ میلیونی اکثر چینی های مونتاژی در بازار


امروز با تغییرات بهای اعلامی دلار، شاهد کاهش قیمت ۳۰ میلیونی در اکثر چینی های مونتاژی موجود در بازار بودیم.
قیمت ارز از روز گذشته تا حالا تغییراتی داشته و موجب شد تا قیمت بیشتر خودروهای چینی هم به دنبال همین قضیه با کاهش ۳۰ میلیون همراه شوند. به عنوان مثال امروز جک S5، کی ام سی T8، دیگنیتی پرستیژ، آریزو ۵ اسپرت و آریزو ۶ پرو همگی به اندازه ۳۰ میلیون و حتی بیشتر ارزان شدند.
در کنار چینی ها، از میان تولیدات داخل نیز افت قیمت هایی را شاهد بودیم. برای مثال امروز از ایرانی ها اطلس تازه وارد که در ابتدای ورود به بازار قیمتی فضایی به خود اختصاص داده حدود ۱۶ میلیون افت کرد و از میان محصولات ایران خودرو هم شاهد کاهش قیمت ۱۷ میلیون دنا پلاس توربو ۶ دنده در بازار بودیم.
به طور کلی در روزهای گذشته نوسانات ارز موجب شده تا مثل همیشه خریدار و فروشنده سردرگم شوند و ندانند که معامله پیش روی آن ها به نفعشان هست یا نه. از این رو میزان هم میزان آگهی های فروش در چند روز گذشته کم شده و هم میزان مشتریان مراجعه کننده به نمایشگاه ها و پلتفرم های فروش.
در پایان باید گفت که در صورت عدم ثبات قیمت ارز احتمال کاهش بهای آن در بازار بسیار کمتر از افزایش آن است و به همین دلیل رشد قیمت ها محتمل تر است.
بیشتر بخوانید : قیمت روز خودرو
امروز دنا پلاس ۶ دنده توربو ۱۷ میلیون، ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما و پارس تیوفایو هر کدام به اندازه ۱۰ میلیون و سورن پلاس XUP نیز ۸ میلیون ارزان تر شدند.
سایپا اطلس دو رنگ امروز بیشترین افت را در میان محصولات سایپا داشت و ۱۶ میلیون ارزان تر شد. از طرفی دیگر اما ساینا S اتوماتیک ۴ میلیون رشد کرد و برخلاف دیگر محصولات گران شد.
در بین چینی ها علاوه بر خودروهایی که حدود ۳۰ میلیون افت کرده بودند، شاهد ریزش ۴۰ میلیونی دیگنیتی پرستیژ نیز بودیم که موجب شد قیمت این کراس اوور تا حد خوبی ارزان تر از هفته های قبل شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا