خودرو

اولین خودروی تمام الکتریکی خودروساز چینی ناکام ماند

عصر خودرو- فروش خودروهای لی آتو در میان تقاضای کم برای خودروهای الکتریکی با شکست مواجه شد و با فروش ۲۴.۲۵ میلیارد یوان، برآورد ۲۶.۷۱ میلیارد یوان را از دست داد.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، فروش خودرو لی آتو در سه ماهه اول برآوردهای تحلیلگران را نادیده گرفت زیرا تحویل اولین خودروی تمام الکتریکی آن از اهداف خود دور ماند.
این خودروساز چینی فروش خودرو را ۲۴.۲۵ میلیارد یوان ( ۳.۶ میلیارد دلار) برای سه ماه منتهی به ۳۱ مارس گزارش داد که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشت اما کمتر از ۲۶.۷۱ میلیارد یوان مورد نظر تحلیلگران بود. لی آتو در بیانیه‌ای اعلام کرد که درآمد خالص سه ماهه اول این شرکت ۱.۳ میلیارد یوان بوده است. بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده بلومبرگ، انتظارات تحلیلگران برای سود ۱.۶ میلیارد یوان بود.
لی آتو در سه ماهه گذشته ۸۰ هزار و ۴۰۰ وسیله نقلیه تحویل داد که شامل اولین محموله‌های اولین مدل الکتریکی باتری‌دار؛  ون MEGA هفت نفره است. تقاضای اندک برای این ون، که از ۵۵۹ هزار و ۸۰۰ یوان شروع می‌شود، لی اتو را مجبور کرد که هدف تحویل سه ماهه خود را از ۱۰۰ هزار به ۱۳۰ هزار دستگاه به بین ۷۶ هزار تا ۷۸ هزار دستگاه کاهش دهد.
قبل از عرضه MEGA، محدوده لی آتو شامل خودروهای برقی با برد وسیع با موتور بنزینی برای شارژ باتری‌ها بود. پیش بینی می شود تحویل خودرو در سه ماهه دوم بین ۱۰۵ هزار تا ۱۱۰ هزار دستگاه در مقابل انتظار بازار برای حدود ۱۳۰ هزار و ۶۹۲ دستگاه باشد.
لی آتو علاوه بر فروش ناامیدکننده ون جدید خود، با رقابت فزاینده‌ای از سوی شرکت‌های تازه وارد در بازار خودروهای برقی چین مانند فناوری‌های هوآوی و شیائومی و جنگ قیمت‌ها مواجه است، زیرا خودروسازان به دنبال حفظ سهم بازار با کاهش کل بازار هستند.
طبق گزارش بلومبرگ، رسانه‌های محلی در اوایل این ماه گزارش دادند که لی آتو کاهش مشاغل را آغاز کرده است که تقریباً ۲۰ درصد از نیروی کار که ممکن است به بیش از ۵۰۰۰ کارمند برسد. این کاهش کارکنان گزارش شده به دنبال شرکت رقیب نیو است که سال گذشته ۱۰ درصد از کارکنان خود را کاهش داد.
دانلود با کیفیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا