خودرو

برنامه فروش ایران‌خودرو لو رفت/ ۱۰ خودرویی که روانه بازار می‌شوند

اقتصادنیوز : ایران خودرو از لیست خودروهایی که در اسفند برای متقاضیان فاکتور می کند، رونمایی کرد. نکته قابل توجه اینکه خبری از محصولات قدیمی در لیست ایران خودرویی ها نیست.
به گزارش اقتصادنیوز، سورن پلاس با موتور XU7P، دنا با گیربکس ۶ سرعته دستی و موتور EF7P، تارا دستی V1 P، تارا با گیربکس اتوماتیک V4 LX، پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی پانوراما ارتقا یافته، پژو ۲۰۷ با گیربکس اتوماتیک پانوراما ارتقا یافته، دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک آپشنال، هایما S7، هایما S8 هایما X7 خودروهایی هستند که آبی های جاده مخصوص قصد دارند ۱۰ خودروی یاد شده را در اسفند برای متقاضیان فاکتور کنند.
انتشار لیست یاد شده نشان می دهد ایران خودرویی ها از محصولات قدیمی خود دل کندند و به نوعی آنها را به موزه فرستادند.
نکته قابل توجه اینکه هر گاه ایران خودرویی ها لیستی شبیه لیست یاد شده، منتشر می کنند این به آن معناست که همین خودروها را نیز در خطوط تولید خود نهایی می کنند. بنابراین در آخرین ماه از سال ۱۴۰۲ خبری از محصولات قدیمی این خودروساز در خطوط تولید نخواهد بود.
بررسی لیست یاد شده نشان می دهد ایران خودرویی ها ۶ خودرو از ۸ خودرویی که با پسوند ارتقا یافته در سبد محصولاتشان قرار دارد را در اسفند امسال در خطوط تولید خود دارند و این خودروها را نیز برای متقاضیان فاکتور می کنند.
سه عضو خانواده هایما نیز در شرایطی در برنامه تولید و عرضه آبی های جاده مخصوص برای ماه پایانی اسفند ۱۴۰۲ قرار دارند که خبری از دیگر عضو خانواده هایما یعنی S5 نیست.
انتشار این لیست خبر خوبی برای بازار محسوب نمی شود و به نظر می رسد متقاضیان محصولات قدیمی ایران خودرو کم کم خود را برای خداحافظی با محصولات قدیمی این خودروساز آماده کنند.
اما کسانی که محصولات قدیمی ایران خودرو را در اختیار دارند نیز بعد از سبک و سنگین کردن بازار خودرو قیمت خودروهای در اختیار خود را تعیین می کنند.
پیش بینی می شود شاهد رشد قیمت های قدیمی محصولات ایران خودرو، مانند پژو پارس، پژو ۲۰۶ و همچنین انواع سمند در بازار باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا