خودرو

کیا سراتو، کیا K5‌ و کیا سلتوس بار دیگر در سامانه یکپارچه عرضه شدند


خودروهای کیا از گذشته تا به امروز در بازار ایران محبوب بوده‌اند. شرکت کوشا خودرو نگین نیز طی دور جدید واردات خودرو، محصولات کیا را برای مشتریان ایرانی به ارمغان آورده است. استقبال مشتریان از این خودروها تا به امروز بی‌نظیر بوده است، از این رو طی نوبت‌های مختلف عرضه خودروهای وارداتی شاهد حضور محصولات کیا نیز بوده‌ایم.
طی دور جدید عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه، سه محصول از کیا حضور دارند. این خودروها شامل کیا K5 (کیا اپتیما)، کیا سراتو و کیا سلتوس هستند. کیا K5 و کیا سراتو از پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بهره می‌برند. با این حال کیا K5‌ یک کلاس از کیا سراتو بزرگتر است. نخستین نمونه‌های کیا K5‌ طی هفته‌های گذشته به مشتریان تحویل داده شده‌اند اما نسل جدید کیا سراتو هنوز در بازار حاضر نشده است. شش کیسه هوا، رادار نقطه کور، کروز کنترل، سیستم کنترل کشش و پایداری، دستیار حفظ مسیر، نور بالا اتوماتیک، سیستم تهویه دو منطقه‌ای، سیستم ورود و استارت بدون کلید با کنترل از راه دور، سیستم چندرسانه‌ای با نمایشگر ۸ اینچی به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی، سنسور پارک و دوربین عقب امکانات استاندارد کیا K5‌ را تشکیل می‌دهند. کیا سراتو نیز به امکانات مشابهی مجهز است.

کیا سلتوس به پیشرانه ۱.۴ لیتری مجهز خواهد بود. نخستین نمونه‌های کیا سلتوس با پیشرانه ۱.۶ لیتری به بازار ایران رسیدند اما نسخه‌های جدید این خودرو با موتور ۱.۴ لیتری به دست مشتریان ایرانی خواهند رسید. این پیشرانه از نوع توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت است و به همراه گیربکس دوکلاچه در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. بنابراین عملکرد فنی آن بسیار بهتر از نسخه‌های تنفس طبیعی خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا