خودرو

یک دنای جدید در راه بازار خودرو

پیشرانه بنزینی از خانواده سه سیلندر‌های جدید مرکز تحقیقات موتور ایران با حجم ۱ لیتر است و در همراهی با موتور برقی، حداکثر توان این سدان را به ۱۲۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن را به ۲۲۰ نیوتون متر می‌رساند.
در حاشیه سیزدهمین همایش موتور‌های درون سوز، از نسخه هیبرید دنا رونمایی شد. بخوانید… قیمت محصولات ایران‌خودرو پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲/ افزایش ۴۰ میلیونی قیمت تارا در یک روز قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲/ افزایش قیمت دنا و تارا در بازار قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه هشت اسفند ۱۴۰۲/ افزایش ۳۵ میلیونی قیمت دنا در یک روز قیمت محصولات ایران‌خودرو دوشنبه هفت اسفند ۱۴۰۲/ گران‌ترین سواری داخلی؛ یک میلیارد و ۸۰ میلیون
به گزارش خبرآنلاین، پیشرانه بنزینی از خانواده سه سیلندر‌های جدید مرکز تحقیقات موتور ایران با حجم ۱ لیتر است و در همراهی با موتور برقی، حداکثر توان این سدان را به ۱۲۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن را به ۲۲۰ نیوتون متر می‌رساند.
از باتری‌های ۱۴ کیلووات ساعتی انرژی می‌گیرد و این باتری‌ها از طریق موتور بنزینی یک لیتری دائما در حال شارژ و انرژی رسانی به موتور برقی هستند.
مصرف سوخت ترکیبی ۳.۳ لیتر در صد کیلومتر و آلودگی دی اکسید کردن تولیدی ۷۷ گرم در کیلومتر اعلام شده که حدود نصف میزان دی اکسید کربن تولیدی یک خودرو تمام بنزینی است.
با ظرفیت کامل مخزن سوخت + شارژ کامل باتری‌های ۱۴ کیلووات ساعتی توانایی پیمایش تا ۱۰۰۰ کیلومتر دارد.
به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۱۵ کیلووات ساعت انرژی الکتریکی مصرف می‌کند و رنج حرکتی به صورت تمام برقی به ۶۷ کیلومتر می‌رسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا