خودرو

حفاظت از میراث زمین با خودروهای پلاگین هیبرید

فونیکس NEV به عنوان اولین برند پیشگام در حوزه خودروهای انرژی جدید در ایران که بیشترین سازگاری را با محیط زیست و تحولات زندگی امروزی دارد، در بیست‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست که از ۱۳ الی ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در محل مصلای امام خمینی برگزار می‌شود، در شبستان B میزبان علاقه‌مندان است.
به گزارش اقتصاد آنلاین، این برند نوآورانه با درک تهدیدهای محیط زیستی که آلودگی هوا، کاهش روزمره مراتع و جنگل‌ها و در نهایت زیست انسان‌ها و جانوران را با خطرهای بسیاری رو به رو کرده و تبدیل به دغدغه مشترک کشورها، ملت‌ها و سازمان‌های ملی و بین المللی شده است، با تولید و عرضه خودروهای انرژی نو، با آینده پاک همگام شده است.
فونیکس NEV که از ابتدای سال جاری با عرضه خودرو تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید به بازار به طور رسمی کار خود را با مونتاژ اولین خودرو پلاگین هیبرید در ایران شروع کرد و در ادامه با برگزاری تست درایو تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید به بازار پایه‌ریزی کرده است، دو جنبه صرفه‌جویی در مصرف سوخت و افزایش کارایی را تلفیق کرده است.
تولید و عرضه خودروهای پلاگین هیبرید گامی است برای تحقق زندگی سبز که می‌تواند دغدغه زیست محیطی مردم از بابت مصرف بی‌رویه ذخایر محدود بنزین و تولید سرسام‌آور کربن دی اکسید را کاهش دهد و در نهایت از تکرار روزهای آلوده در کلان شهرهای ایران و در نگاه بزرگتر آسیب به لایه اُزن و گرمایش زمین در چند دهه اخیر جلوگیری نماید
تکامل کارایی در خودروهای پلاگین هیبرید با کاهش سوخت‌های فسیلی
فونیکس NEV برای بهبود کیفیت زندگی و پاسداری از میراث زمین نه تنها عملکرد و کارایی در خودروهای پلاگین هیبرید محدود نکرده، بلکه با تلفیق دو موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی، انرژی پاک را با قدرت و نیروی بیشتری به چرخش در آورده که پاسخگویی، سرعت و ایمنی بیشتری را نسبت به سایر خودروهای مرسوم و بنزینی بازار تولید می‌کند.
تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید و در ادامه تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید دو خودروی نوآورانه و پاکی هستند که به گواه مشتریان و کارشناسان صنعت خودرو توانستند در تست درایوهای رانندگی کوتاه و یا در مسافت‌های طولانی بهترین پاسخگویی را همراه با سازگاری با محیط زیست ارائه دهند.
برای درک بهتر این موضوع، کافی است نگاهی به مشخصات تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید بیاندازید که توانسته با سیستم هوشمند خود، با سوخت بنزین بسیار کمتری، انرژی الکتریکی را در این خودرو هیبرید تولید نماید و قدرت و گشتاور چشم‌گیری را به چرخش در بیاورد.
دو موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی در تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید روی هم رفته ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند که می‌تواند هیجان سرعت و قدرت را در اختیار راننده قرار دهد؛ در حالی که این خودرو در سفرهای شهری و روزمره در کلان شهرها و روزهای پرترافیک با تکیه بر انرژی الکتریکی خود قادر است تا ۷۵ کیلومتر را به صورت تمام برقی و کاملا پاک پیش برود و در سفرهای بین شهری و مسافرت‌ها با اتکا به مخزن سوخت ۶۰ لیتری خود، تا ۹۵۰ کیلومتر را بدون وقفه پیمایش می‌کند.

نکته جالب توجه سیستم خودشارژ شوندگی تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید است. در هنگام توقف یا حرکت با سرعت آهسته در ترافیک‌های شهری و همچنین با ترمز کردن آهسته یا بسیار سریع، باتری لیتیومی خودرو از طریق موتور الکتریکی شارژ می‌شود. این اتفاق به این معنی است که دیگر خبری از هدر رفتن سوخت خودرو در هنگام قرار گرفتن پشت چراغ قرمز نیست و از طرفی انرژی جنبشی ناشی از ترمز کردن تبدیل به سوخت پاک و الکتریکی می‌شود و انرژی در چرخه طبیعت به صورت پاک به گردش در می‌آید.
فونیکس NEV نه تنها بهبود کیفیت و کارایی را خودروهای نوآورانه خود به مصرف کنندگان ارائه می‌کند، بلکه با ارائه ضمانت ۷ ساله یا ۲۰۰ هزار کیلومتری برای خودرو و منبع باتری و همچنین تقدیم ایستگاه شارژ خانگی و یا پرتابل به مشتریان خود، گام دیگری در جهت اطمینان خاطر و احترام به حقوق مشتریان برداشته که از این حیث پیشتاز بازار خودروی ایران محسوب می‌شود.
برای آشنایی با سبک زندگی جدید و همگام با محیط زیست، فونیکس NEV از یکشنبه الی چهارشنبه (۱۳ – ۱۶ اسفند) در مصلای امام خمینی تهران میزبان علاقه‌مندان به صنعت خودرو و دوست‌داران جهان پاک است و شما را به تماشای تکنولوژی روز دنیا دعوت می‌نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا