خودرو

عرضه سراتو، سلتوس و K5 در سامانه یکپارچه


طی دهمین برنامه عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه، سه محصول سراتو ۲ لیتری، سلتوس ۱.۴ لیتری توربو و K5 از کوشا خودرو حاضر هستند که متقاضیان می توانند از این سه خودرو در اولویت بندی خود استفاده کنند.
دهمین دوره عرضه خودروهای وارداتی از روز گذشته آغاز شده و تا پایان روز شنبه، ۱۲ اسفند ماه، ادامه دارد. به این ترتیب افرادی که اسفند ماه سال گذشته در سامانه، ثبت نام اولیه را انجام دادند، می توانند در این مدت یک اولویت را از گزینه های وارداتی موجود انتخاب کنند تا در صورت امکان، خودروی مورد نظرشان به آن ها تخصیص داده شود.
در این عرضه اما علاوه بر K5 یا اپتیما، نام دو محصول جدید دیگر از کوشا خودرو نیز به چشم می خورد که یکی از آن ها سراتو ۲ لیتری و دیگری سلتوس با پیشرانه جدید است. از این رو می توان گفت که که علاقه مندان به خرید محصولات وارداتی کیا موتورز، در این طرح فروش می توانند یکی از سه مورد قابل عرضه را انتخاب کنند.
لازم به ذکر است که در فروش های قبلی سامانه ای کوشا خودرو، سهمیه های سلتوس ۱.۶ لیتری و K5 کاملاً به اتمام رسیدند و مردم از این دو خودرو به شدت استقبال کردند. با توجه به این موضوع و همچنین معروفیت سراتو در بازار ایران، به احتمال زیاد این سدان نیز مورد پسند خریداران واقع شود و تماماً در این عرضه به فروش برسد.
کیا سراتو وارداتی به پیشرانه ۲ لیتر تنفس طبیعی و چهار سیلندر مجهز است که توان تولید ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۶ نیوتن متر را دارد. در این نسخه جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT نیرو را از پیشرانه به چرخ های جلو منتقل می شود.
کیا سلتوس جدید با پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو GDI قرار است عرضه شود که توان تولید نهایت قدرت ۱۴۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۴۲ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه خشک به چرخ های جلو منتقل می شود.
نسخه قابل عرضه از اپتیمای وارداتی در بازار ایران مجهز به پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی است که حتی از سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDI) نیز بهره مند نشده و به همین دلیل فقط می تواند ۱۵۰ اسب بخار توان و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته AT به چرخ های جلو تحویل دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا